כלי טיס בלתי מאויש שתוכנן על ידי סטודנטים בבית הספר להנדסה מכנית זכה בתחרות ארצית

המאמר הזוכה בתחרות, שנערכה במסגרת הכנס השנתי הישראלי ה-54 של מדעי התעופה והחלל, היה: ALTAU: Twin Engine Unmanned Aircraft מאוניברסיטת תל-אביב

24 פברואר 2014
כלי טיס בלתי מאויש שתוכנן על ידי סטודנטים בבית הספר להנדסה מכנית זכה בתחרות ארצית

בבית הספר להנדסה מכנית בפקולטה להנדסה ע"ש  איבי ואדלר פליישמן מתנהלים מזה כמה שנים "פרוייקטי דגל" הנדסיים מרובי סטודנטים. פרויקטים אלו מביאים לידי ביטוי את היכולות ההנדסיות של הסטודנטים בשנת לימודים האחרונה, יחד עם מגוון פעילויות תכן, ייצור, ניהול ואפילו אלמנט תחרותי. במסגרת זו נבנה בשנה האחרונה רכב מרוץ שהשתתף בתחרות באיטליה.

 

סטודנטים עם מעוף

במהלך שנת הלימודים הקודמת (2012-2013), התארגנו בבית הספר להנדסה מכנית שתי קבוצות חלוציות אשר תיכנו, בנו והטיסו כלי טיס בלתי מאוישים. כל קבוצה מנתה תשעה סטודנטים אשר חלקו ביניהם את התפקידים הבאים: ראש קבוצה, תכן, אווירודינמיקה, הנעה, משקל ואיזון, ביצועים וייצור ואינטגרציה. המנחים של הקבוצות היו מר שלמה צח שעבד שנים רבות בתעשייה האווירית, ומר אלי כץ שהיה גם המטיס וסייע בהדרכה ובבנייה של כלי הטיס. קבוצה אחת תיכנה, בנתה והטיסה כלי טיס דו-מנועי - "ALTAU", ואילו הקבוצה השנייה - כלי טיס חד-מנועי -  "LUCY".

 

בשבוע שעבר התקיים הכנס השנתי הישראלי ה-54 של מדעי התעופה והחלל. במהלך הכנס התקיימו תחרויות סטודנטים בקטגוריות שונות. שתי הקבוצות מאוניברסיטת תל-אביב התחרו עם עוד ארבעה קבוצות בקטגוריה: "פרויקטי סטודנטים מרובי משתתפים". המאמר הזוכה היה: ALTAU: Twin Engine Unmanned Aircraft מאוניברסיטת תל-אביב, שאותו ואת הפרויקט ייצג דורון שורץ שסיים את לימודיו לתואר הראשון בשנת תשע"ג.

 

המאפיינים של כלי הטיס הזוכה היו בין היתר: מוטת כנף של 2 מטרים, גוף באורך של 1.4 מטרים, יכולת נשיאת מטען של 2.5 ק"ג, ומשקל כולל של כ-8 ק"ג. בנוסף, כלי הטיס נשלט מרחוק ברדיו. "בפרויקט זה ניתנה לנו אפשרות נדירה להתנסות בכל השלבים הקיימים בתעשייה, הקשורים בפיתוח הנדסי, החל בתיכון, דרך הבניה ועד להטסה", אמר דורון שורץ.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>