פרופ' דורון פודר זכה בפרס ארדש לשנת 2020

הפרס היוקרתי מוענק למתמטיקאים צעירים מצטיינים עד גיל ארבעים

16 יולי 2020
פרופ' דורון פודר
פרופ' דורון פודר

פרופ' דורון פודר מביה"ס למדעי המתמטיקה זכה בפרס ארדש היוקרתי לשנת 2020, המוענק למתמטיקאי צעיר מצטיין עד גיל ארבעים. פרס ארדש למתמטיקה ע"ש אנה ולאיוש ארדש מתרומתו של פרופ' פ. ארדש, הוא פרס המוענק על ידי האיגוד הישראלי למתמטיקה, למתמטיקאי ישראלי העוסק במתמטיקה עיונית, במתמטיקה שימושית או במדעי המחשב עד גיל ארבעים, והוא נחשב לפרס היוקרתי ביותר למתמטיקה שמוענק בארץ.

 

"פרופ' דורון פודר הוא חוקר מעמיק, החוקר בתפר שבין תורת ההסתברות, תורת החברות הגיאומטרית ותורה ספקטרלית של גרפים ויריעות, ומטריצות מקריות. בעזרת שילוב יוצא דופן זה הצליח דורון להביא לפריצת דרך במספר תחומים", נימקו חברי ועדת פרס Erdos.

 

"ההודעה על קבלת הפרס הייתה מרגשת. זהו כבוד גדול ואני מודה לחברי ועדת הפרס על ההכרה וההערכה של המחקר שלי. משמח היה גם לחלוק בפרס עם פרופ' נתן קלר, שהיכרותנו משתרעת על פני למעלה מעשרים שנה, מאז היינו שותפים בנבחרת הנוער של ישראל לתחרויות מתמטיקה בינלאומיות", אמר בהתרגשות פרופ' דורון פודר.

 

זכייה נוספת לביה"ס למדעי המתמטיקה היא של ד"ר ינון ספינקה, דוקטורנט לשעבר, אשר זכה בפרס נסיהו היוקרתי לשנת 2020 על עבודת הדוקטורט שלו, בהנחייתו של פרופ' רון פלד. פרס זה מוענק על עבודת הדוקטורט הטובה ביותר במתמטיקה בארץ באותה שנה.

 

מנימוקי ועדת פרס נסיהו להענקת הפרס לד"ר ינון ספינקה: "מבין התוצאות העיקריות בתיזה של ינון ספינקה נציין במיוחד את עבודתו )המשותפת עם המנחה רון פלד), שבה הוכחה הופעתו בהסתברות גבוהה של סדר ארוך טווח עבור צביעות נאותות של השריג האוקלידי הרב מימדי במספר סופי של צבעים, כאשר מימד השריג גדול מספיק ביחס למספר הצבעים .הופעתו של סדר ארוך טווח היא בעיה מרכזית בפיזיקה מתמטית ומכניקה סטטיסטית, והתוצאה האמורה מהווה פריצת דרך ועונה על מספר שאלות שהוצגו בעבר על ידי חוקרים בתחום".

 

ראש בית הספר למדעי המתמטיקה פרופ' גדי פיביך ציין כי הזכייה הכפולה משקפת את רמתם הגבוהה של המרצים והסטודנטים של בית הספר.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>