פרופ' בנקס-סילס מהפקולטה להנדסה תקבל בשוודיה תואר דוקטור לשם כבוד

תואר הכבוד יוענק לפרופ' בנקס-סילס עבור עבודתה בחקר כשל בחומרים מרוכבים, המשלבים יחד תכונות של מספר חומרים שונים, ובכך מפיקים חומר עם תכונות משופרות

09 אפריל 2014
פרופ' בנקס-סילס מהפקולטה להנדסה תקבל בשוודיה תואר דוקטור לשם כבוד
פרופ' (אמריטוס) לסלי בנקס-סילס מבית הספר להנדסה מכנית בפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן, תקבל תואר דוקטור לשם כבוד מהאוניברסיטה הטכנית של לוּנד, שוודיה. ההודעה על כך נמסרה לפרופ' בנקס-סילס לפני שבועות אחדים, והתואר עצמו יוענק לה בטקס שיתקיים ב-5 ביוני במוסד השוודי. בהודעה שהוציאה הפקולטה להנדסה של אוניברסיטת לונד נאמר, כי התואר יוענק לפרופ' בנקס-סילס עבור "עבודתה בחקר כשל בחומרים מרוכבים, המשלבים יחד תכונות של מספר חומרים שונים, ובכך מפיקים חומר עם תכונות משופרות".

 

הקשר בין הפרופסורית מתל-אביב לבין האוניברסיטה השוודית לא החל היום. כבר ב-2006 עמדה שם בנקס-סילס בראש קתדרה ע"ש ליז מייטנר, ולאחר מכן עסקה במחקר ושימשה כפרופסור אורח. "אני עורכת מחקרים בעיקר במכאניקת השבר, תחום במכאניקה העוסק בהתקדמות של סדקים במבנים", היא מסבירה. "משם עברתי לעבוד עם חומרים מרוכבים; כלומר, חומר הכולל מספר חומרים עם הפרדה בין השכבות". השימוש בחומרים אלה חשוב, אומרת פרופ' בנקס-סילס, בשל עמידותם, והם משמשים בין השאר לבניית מטוסים חדישים. "בלונד עבדתי על נושאים בביו-מכאניקה, וביצעתי מחקר על האופן שבו חומר מזין (nutrients) הנמצא בתוך העצמות מפעפע ממקום למקום ומעורר את בנייתן. בנינו מודל מתמטי של פעפוע (diffusion), כדי לצפות את התנהגות החומר המזין והאופן שבו הוא מעורר התפתחות עצמות".

 

גאווה ישראלית

כשאנחנו שואלים על תחושותיה לנוכח קבלת התואר, פרופ' בנקס-סילס משיבה בהתלהבות מידבקת. "אני מאוד גאה, בשביל האוניברסיטה, בשביל הפקולטה וגם בשבילי. עליתי לארץ ב-1978 מארצות-הברית ואני כל-כך שמחה על כך. יש לי המון סיפוק מהסטודנטים שהיו לי במשך כל השנים, שחלקם נמצאים היום בתפקידי מפתח בארץ. יכולתי להצליח לא פחות בארצות-הברית, אבל אני מרגישה שהצלחתי להשפיע יותר בארץ".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>