אוניברסיטת NYU תקים באוניברסיטת תל-אביב מכון מחקר

מכון המחקר שתקים אוניברסיטת NYU בקמפוס של אוניברסיטת תל-אביב יכלול תחומים רבים בהם מדעים מדויקים, מדעי החיים, משפטים, מדעי הרוח ואמנויות

29 מאי 2013

אוניברסיטת ניו-יורק (NYU), אחת האוניברסיטאות היוקרתיות בארצות-הברית, תפעיל החל משנת הלימודים הקרובה מכון מחקר בקמפוס אוניברסיטת תל-אביב, זאת כחלק מרשת של כתריסר מכוני מחקר שמפעילה האוניברסיטה הניו-יורקית ברחבי העולם.

 

מקפצה להרחבת שיתוף הפעולה

סגן נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' רענן ריין, ציין ששיתוף הפעולה עם NYU אינו מוגבל לדיסציפלינה אחת, אלא יכלול את כל התחומים, הן מדעים מדויקים והן תחומים כמו אמנויות, מדעי הרוח ומשפטים. "המהלך הזה אמור להוות מקפצה להרחבת שיתוף הפעולה בין שתי האוניברסיטאות", אמר. לדבריו, מעבר לחילופי סטודנטים צפויים להתקיים פרויקטים מחקריים משותפים, וחוקרים מתל-אביב אשר יסעו לניו-יורק יוכלו להסתייע בחוקרים של NYU במהלך ביקורם. במסגרת שיתוף הפעולה יגיעו לקמפוס פוסט-דוקטורנטים ודוקטורנטים אשר יעבדו בהנחיה משותפת עם אנשי סגל מתל-אביב או יגיעו להשתלם בקמפוס.

 

NYU, שנוסדה ב-1831, היא אחת האוניברסיטאות הידועות והיוקרתיות ביותר בארצות הברית. לומדים בה כ-43 אלף סטודנטים והיא נחשבת לאוניברסיטה הפרטית הגדולה במדינה. בנייניה של האוניברסיטה ממוקמים ברובם באזור הגריניץ' וילג', בדרום-מערב מנהטן, בעיקר סביב כיכר וושינגטון המפורסמת. בין בוגריה לא פחות מ-33 חתני פרס נובל, 21 חתני פרס אוסקר ו-16 חתני פרס פוליצר, וכן פוליטיקאים, משפטנים, כלכלנים ואמנים בולטים. בין השמות המוכרים ניתן לציין את אלן גרינספן (לשעבר נגיד הבנק הפדרלי), רודי ג'וליאני (ראש עיריית ניו-יורק בעבר), וג'ון קנדי ג'וניור. צ'לסי קלינטון, בתו של נשיא ארצות-הברית לשעבר ביל קלינטון, לומדת שם כיום. בין השאר ידועה האוניברסיטה בחוגים המצוינים שלה בתחומי הקולנוע והאמנות, ובין בוגריה ניתן למצוא את הבימאים מרטין סקורסזה, אוליבר סטון וג'ואל כהן, ואת השחקנים וופי גולדברג, אלק בולדווין ואדם סנדלר ואפילו את זמרת הפופ ליידי גאגא.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>