מהפכה בתנאי הקבלה לאוניברסיטת תל אביב: קורסים אקדמיים מקוונים יחליפו את מבחן הפסיכומטרי

מטרת המסלול החדש היא בראש ובראשונה להנגיש את הקמפוס לאוכלוסיות נוספות

24 ינואר 2017
מהפכה בתנאי הקבלה לאוניברסיטת תל אביב: קורסים אקדמיים מקוונים יחליפו את מבחן הפסיכומטרי

אוניברסיטת תל אביב הודיעה על מסלול קבלה חדש, ראשון מסוגו בישראל, שיאפשר כניסה לאוניברסיטה ללא מבחן הפסיכומטרי (במקביל למסלול הקבלה המסורתי).

 

שלושה קורסים מקוונים במקום פסיכומטרי

עד כה, התקבלו המועמדים על בסיס ציון התאמה המסורתי, המהווה שקלול של ציוני הבגרות וציון המבחן הפסיכומטרי. במסלול החדש, שתנהיג האוניברסיטה, יוכלו המועמדים לטעום ממגוון של קורסים אקדמיים מקוונים שהאוניברסיטה מעמידה לרשותם, ללמוד אותם בזמן, במקום ובקצב המתאים להם, ולהיבחן בקמפוס.

 

מועמדים שציונם בקורסים שילמדו יהיה מעל 85, יקבלו נקודות בונוס לציון ההתאמה המסורתי, ובמקרים מסוימים אף להתקבל ע"ס ציון הבגרות שלהם ללא ציון פסיכומטרי כלל.

 

כל פקולטה תקבע לעצמה את תמהיל הקורסים המקוונים ואת הדרישות החלופיות לקבלה.

 

בנוסף לאפשרויות הקבלה לאוניברסיטה, הקורסים המקוונים יזכו את המועמדים גם בקרדיט אקדמי שיעמוד לרשותם במהלך לימודיהם.

 

 

אז מה הכי מעניין אתכם?

בשלב זה, האוניברסיטה מציעה תשעה קורסים מקוונים מסוג "מוק" - Massive Open Online Course (קורסים מקוונים ופתוחים לקהל הרחב):

 

 

בימים אלו מפתחת האוניברסיטה שלושה קורסים מקוונים נוספים, ובקרוב יסתיים מכרז חדש של ות"ת למימון קורסים נוספים.

 

קבלה ללימודים בעידן דיגיטלי

רקטור אוניברסיטת תל אביב, פרופ' ירון עוז, הדגיש כי "הצלחה בקורסים אקדמיים מקוונים עשויה לנבא גם היא הצלחה בלימודים אקדמיים, ולכן אוניברסיטת תל אביב בחרה לעשות שימוש בפלטפורמות דיגיטליות במקביל לערוצי הקבלה המסורתיים."

 

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' יוסף קלפטר, ציין כי: "האוניברסיטה שוקדת על פיתוח שיטות לימוד חדשות המתאימות לעידן הדיגיטלי. לדבריו, מטרת המסלול החדש היא בראש ובראשונה להנגיש את הקמפוס לאוכלוסיות נוספות. "הדבר הוא חלק ממגמה עולמית, לה שותפות כל אוניברסיטאות העלית בעולם, המפתחות ומיישמות דרכים דיגיטליות חדשניות בשלבי המיון, הקבלה, ההוראה והלימוד, בכדי להגשים חזון חברתי ואקדמי משותף להנגשת ההשכלה הגבוהה".

 

שר החינוך, נפתלי בנט, אמר בתגובה: "אני מברך על יוזמת אוניברסיטת תל אביב, שמגשימה הלכה למעשה שני יעדים מרכזיים שהצבנו בליבת התכנית הרב שנתית שלנו: צמצום פערים והנגשה, יחד עם קידום ההוראה למאה ה-21. למידה דיגיטלית היא מטרה שהצבנו ותקצבנו, אבל היא יכולה להיות גם הזדמנות אדירה לשילוב אוכלוסיות שעד כה מצאו עצמן מחוץ לספסלי האוניברסיטה."

 

פרופ' יפה זילברשץ, יו״ר ות״ת, מסרה כי עידוד הלמידה הדיגיטלית הוא יעד מרכזי בתכנית הרב שנתית החדשה של מערכת ההשכלה הגבוהה. לדבריה "החלטת אוניברסיטת תל אביב מהווה אבן דרך חשובה בשימוש בכלי המתקדם של הלמידה הדיגיטלית להטמעת ההשכלה הגבוהה בקרב כל רבדי החברה בישראל בכל שלבי החיים."

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>