מיזם חדש מאפשר להכיר את מגוון הציפורים בקמפוס

במסגרת המיזם המקורי הוצבו ברחבי האוניברסיטה 25 שלטים ועליהם תמונות ומידע על הציפורים המבקרות בקמפוס

24 יוני 2014
מיזם חדש מאפשר להכיר את מגוון הציפורים בקמפוס

כולם מכירים היטב את חתולי ועורבי הקמפוס, אך האם ידעתם שבין בעלי החיים שהפכו את הקמפוס לביתם, מצויים גם שלדגים לבני חזה, נקרים סוריים ואפילו בזים מצויים? מעכשיו אפשר להתוודע לכל בעלי הכנף שמבקרים במוסד, הודות לפרויקט "ציפורי הקמפוס" - מיזם של המחלקה לזואולוגיה, שבמסגרתו הוצבו ברחבי האוניברסיטה 25 שלטים צבעוניים ועליהם מידע על הציפורים שמבקרות אצלנו, לרבות תמונות, פרטים והפניות לרשת.

 

"הרעיון נולד כששני סטודנטים להנדסה, נדב פיין ויותם אראל, שלחו לי אימייל וסיפרו שהם נוהגים לשבת עם החברים על הדשא ולהתעניין בציפורים שהם רואים, אלא שחסר להם ידע בנושא", מספר פרופ' אמיר איילי, ראש המחלקה לזואולוגיה, שפרסה את חסותה על הפרויקט. "ישבנו יחד, דנו ברעיון, ומשם זה התפתח", הוא מוסיף ומציין גם את התרומה של קמפוס טבע ושל פרופ' יוסי לשם מהמחלקה לזואולוגיה לפרויקט.

 

לא רק בגן הזואולוגי

לדברי פרופ' איילי, "מה שנחמד הוא שאפשר למצוא בקמפוס מגוון מאוד גדול של ציפורים. יש עופות מקננים, עופות פולשים ועוד. זה נובע מכך שהקמפוס הוא אזור ירוק יחסית בלב אזור עירוני".

 

בנוסף, מציין פרופ' איילי כי במסגרת הפרויקט הוצבו בקמפוס גם תיבות קינון. "יש קינונים מאוד מוצלחים. לדוגמא, בכניסה לבניין מדעי החיים מקננת דוכיפת". לדבריו, המיזם עתיד לכלול גם שלב שני, שבו יופיע מידע תיאורטי יותר, לרבות מידע הנוגע לשמירה על הסביבה.

 

למידע נוסף ולכל התמונות באתר "קמפוס טבע" >

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>