אוניברסיטת תל אביב משיקה יוזמה לקידום חדשנות חקלאית בהודו

האוניברסיטה חברה אל קרן טאטא טראסטס ההודית, במטרה להביא חידושים טכנולוגיים שפותחו בישראל בתחום החקלאות לכפרים שבדרום המדינה

02 אוגוסט 2018
אוניברסיטת תל אביב משיקה יוזמה לקידום חדשנות חקלאית בהודו
בקרוב: מהפכה חקלאית. כפר הודי במדינת אנדרה פרדש

שיתוף פעולה בינלאומי בין אוניברסיטת תל אביב והקרן הפילנתרופית טאטא טראסטס (TATA TRUSTS), מקבוצת טאטא ההודית, לקידום חקלאות בת-קיימא וביטחון תזונתי במדינת אנדרה פרדש שבדרום הודו, הושק לאחרונה בהצלחה.

 

היוזמה המשותפת נתמכת על ידי ממשלת אנדרה פרדש, והיא כוללת הקמת מרכז מו"פ מתקדם, לצד פעילות של מומחים בקרב החקלאים בכפריהם ובחוותיהם, בניסיון להתגבר על חסמים טכנולוגיים, אגרונומיים וכלכליים.

 

התוכנית להקמת כפרי החדשנות, בסיוע מכון בוריס מינץ לפתרונות מדיניות אסטרטגיים לאתגרים גלובליים באוניברסיטה, תפעיל ועדת היגוי משותפת, בשיתוף מומחים משתי המדינות, על מנת לזהות בעיות בשטח בהודו, למצוא להן פתרונות טכנולוגיים בישראל, וליישמם בכפרים ההודים.

 

התכנית תפעל בחמישה מישורים עיקריים:

  1. התאמת פתרונות קיימים לצורכי החקלאות בהודו, ופיתוח פתרונות חדשים על ידי מומחים, חברות ומכוני פיתוח בישראל.
  2. הקמת מרכז מו"פ בהודו שיבחן את הפתרונות השונים באמצעות ניסויים בתנאים מקומיים, ויכשיר עובדים הודים בהפעלת הטכנולוגיות החדשות.
  3. הקמת רשת חווֹת-לוויין אשר תבצע ניסויים נוספים בשטח, ותספק לחקלאי הסביבה ייעוץ ומגוון שירותים.
  4. יישום הטכנולוגיות החדשות על ידי החקלאים בשדותיהם, ובחינתן בכל אחד ממאות הכפרים ברחבי אנדרה פרדש.  
  5. פיתוח מודלים עסקיים, שיאפשרו הפצה נרחבת של הפתרונות החדשניים בקרב אוכלוסיית החקלאים שמחוץ לכפרי החדשנות.

 

לאחר יישום התכנית במדינת אנדרה פרדש בהצלחה היא תורחב להודו כולה, בתקווה לסייע לאוכלוסיית המדינה העצומה בהתנהלות נכונה יותר של ייצור וצריכת תוצרת חקלאית.

 

גם פרופ' הדס ממן ראש, התכנית להנדסת סביבה בפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן, פועלת בהודו למען שיפור איכות חיי התושבים ובשיתופם. היא חוקרת דרכים יעילות לאספקת מים ראויים ובטוחים לשתייה, ומחפשת דרכים למנוע זיהום תשטיפים ממזבלות פתוחות למי התהום ולמי השתייה באזור צ'נאי, העיר הרביעית בגודלה בהודו.

 

מטרת המחקר שלה היא למזער עד כמה שניתן את ההשפעות השליליות של הרעלת מי השתייה בחומרים רעילים בעלי השפעות בריאותיות הרסניות על האוכלוסייה החיה סביב המזבלות. מאמציה של פרופ' ממן מרוכזים במציאת פתרון אקולוגי, שיוכל בסופו של דבר להיות מנוהל ומיושם על ידי האוכלוסייה המקומית. 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>