חגיגה בוטנית - בזכות תרומה נדיבה במיוחד ישודרג הגן הבוטני של האוניברסיטה

בגן יושקעו 10 מיליון דולר והוא צפוי למשוך אליו כ-30,000 מבקרים מדי שנה

12 פברואר 2019
הגן הבוטני, שכנו של מוזיאון הטבע החדש ע"ש שטיינהרדט ושל הגן הזואולוגי הוותיק, הוא יחידה מחקרית של בית הספר למדעי הצמח ואבטחת מזון בפקולטה למדעי החיים באוניברסיטה. הוא הוקם בשנת 1973, מזרחית לקמפוס, כמוקד למחקר ולהוראה של עולם הצומח, כמו גם מוקד לשמירת טבע, בדגש על צמחי ישראל הנמצאים בסכנת הכחדה. 34 דונמים שמהווים את ביתם של כ-4,000 מיני צמחים מישראל ומרחבי העולם, המוצגים בחלוקה למשפחות או בחלוקה לבתי הגידול. ליבו של הגן הוא אוסף צמחי ישראל – גן אקולוגי אשר משרה תחושה של ביקור בשמורת טבע.
 
עם פתיחתו של מוזיאון הטבע עלתה גם האטרקטיביות של הגן הבוטני. מבקרי המוזיאון ביקשו לשלב בביקורם גם סיורים בגן הבוטני, ונחשפו לפעילות הייחודית שמתקיימת בו. יהודה נפתלי, יזם נדל"ן בעל ניסיון של למעלה מ-40 שנה במיזמים עסקיים גדולים, המתגורר בלוס אנג'לס הרחוקה, זיהה את האפשרויות הרבות הטמונות בגן, והחליט לתרום 10 מיליון דולר לטובת פיתוח הגן ומינופו.
 

חממת מחקר חדשנית

"תרומתו הנדיבה של מר נפתלי תרחיב באופן דרמטי את השפעת הגן הבוטני על המחקר העולמי בתחום, כמו גם את היכולת של הגן ללמד ולשמח ילדי בתי ספר, משפחות ותיירים", אמר נשיא האוניברסיטה פרופ' יוסף קלפטר והוסיף "התרומה הזאת מגיעה בתזמון מושלם ומשתלבת היטב במשימת האוניברסיטה להשפיע על החברה". התרומה תושקע בפיתוח משאבים מודרניים לצד חיזוק אוספי הצמחים, בניית מערכות שבילים ומתקנים לקליטת קהל, וכן פיתוח תשתיות המחקר וההוראה, שיתמכו במימוש הפוטנציאל האדיר.
 
כבר היום מעורר הגן הבוטני של אוניברסיטת תל אביב עניין רב. יותר מ-10,000 איש מבקרים בו מדי שנה, ומספר זה אף צפוי לעלות ל-30,000, מה שיהפוך אותו לגן הבוטני הפופולרי ביותר בישראל. "מתנתו של מר נפתלי תבטיח שלגן הבוטני יעמדו המשאבים הדרושים להכיל את הגידול הצפוי", ציין פרופ' קלפטר.
 
טקס החתימה החגיגי נערך במעמד סגן נשיא פיתוח משאבים באוניברסיטת תל אביב עמוס אלעד. בטקס השתתפו פרופ' יואב הניס, סגן הנשיא למחקר ופיתוח, יו"ר-משותפת של הקמפיין הבין-נלאומי TAU Global Campaign דפנה מיתר-נחמד, מנהל הגן הבוטני, פרופ' יובל ספיר, וחוקרי הגן ואנשי צוותו.
 
באותו מעמד אמר נפתלי בהתרגשות: "הגן אינו עוד פרויקט בנייה מבחינתי. זהו חלל פתוח, חי ופעיל שיהפוך לאטרקציה תיירותית עבור העיר תל אביב, כמו גם לחממת מחקר חדשנית. אני גאה להיות חלק ממשפחת אוניברסיטת תל אביב, ואני גאה לתמוך בגן המודרני והמשופר".
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>