המרכז ללימודים איראניים ע"ש אליאנס

בטקס חגיגי נקרא המרכז ללימודים איראניים על שמו של לורד דיוויד אליאנס בנוכחות חברי בית הלורדים הבריטי בעבר

20 מאי 2012
המרכז ללימודים איראניים ע"ש אליאנס

בטקס חגיגי נקרא המרכז ללימודים איראניים על שמו של אחד ממייסדיו, לורד דיוויד אליאנס – יהודי יליד איראן שהיה לאיש עסקים בריטי ונדבן ידוע. בטקס השתתפו אישים נכבדים, ביניהם יו"ר האופוזיציה שאול מופז, אף הוא יוצא איראן, וכן לורד דייוויד אואן ולורד פיטר מנדלסון, שניהם מדינאים מוכרים, חברי בית הלורדים ושרי הממשלה הבריטית בעבר.

 

מרכז אליאנס ללימודים איראניים הוקם על ידי פרופ' דוד מנשרי בשנת 2006, והוא הגדול מסוגו במזרח התיכון מחוץ לאיראן. אנשי המרכז מקדישים את מחקריהם להעמקת ההבנה והידע על אודות ההיסטוריה והתרבות של איראן, נושא שהוא רלוונטי מאוד לפוליטיקה הבינלאומית העכשווית. בנוסף עוסק המרכז בחקר תולדותיה ותרבותה של יהדות איראן, מהקהילות העתיקות והמפוארות ביותר של עמנו.

 

האירוע שימש במה לדיון מרתק בנושא הגרעין האיראני, בהשתתפות לורד אואן, שהיה שר החוץ של בריטניה בעת המהפכה האיראנית, לורד מנדלסון, ששימש כנציב באיחוד האירופי, ופרופ' דוד מנשרי, ממקימי מרכז אליאנס ומנהלו הראשון. האורחים מאנגליה הציגו מסר אחיד: גרעין איראני מהווה איום חמור על שלום העולם, וישראל אינה ניצבת לבדה מולו. שאול מופז הציג אף הוא את עמדתו: האופציה הצבאית היא האחרונה והגרועה ביותר, אך ישראל חייבת להיות מוכנה לכל תרחיש.

 

נשיא אוניברסיטת תל-אביב פרופ' יוסף קלפטר וראש מרכז אליאנס פרופ' מאיר ליטבק, הודו לכל המשתתפים וציינו לשבח את נדיבותו ותמיכתו של הלורד אליאנס. "אנו גאים לשאת את שמו של לורד אליאנס, ומקווים שמאמצינו בתחום האקדמי, היום ובעתיד, יצדיקו את האמון שהוענק לנו", אמר פרופ' ליטבק. 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>