נחתם הסכם בין אוניברסיטת ת"א ואוניברסיטת צ'ינגחואה, בייג'ין, להקמת מרכז המחקר המשותף "שין"

במכתב ברכה ששיגר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאמר: "הקמת המרכז מהווה אבן דרך בשיתוף הפעולה בין סין לישראל, אותו נמשיך להרחיב לתועלת שני הצדדים"

20 מאי 2014
נשיא אוניברסיטת צ'ינגחואה, פרופ' צ'ן ג'ינינג, סגנית ראש ממשלת סין, מאדאם ליו יאנדונג, ונשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' יוסף קלפטר, בטקס החתימה על ההסכם (צילום: קובי קנטור)

בטקס במעמד סגנית ראש ממשלת סין, מאדאם ליו יאנדונג; שר החינוך של סין, יואן גוויז'ון; שרת הבריאות של סין, מדאם לי בין; סגן שר החוץ של סין, ואנג צ'או; סגן שר המדע, מר ואנג ויצ'ונג; ושגרירת סין בישראל, גאו ינפיונג, חתמו היום (20.5.14) נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' יוסף קלפטר, ונשיא אוניברסיטת צ'ינגחואה בייג'ין, פרופ' צ'ן ג'ינינג על הסכם להקמת מרכז מחקר משותף "שין" בהיקף של 300 מיליון דולר. בשלב הראשון, יתמקד המרכז בתחום הננוטכנולוגיה, ובהמשך ירחיב את יריעת עיסוקיו לתחומי מחקר נוספים.

 

היהלום שבכתר

בטקס, שהתקיים בקמפוס אוניברסיטת תל-אביב, אמר נשיא אוניברסיטת תל-אביב, פרופ' יוסף קלפטר, כי ההסכם מהווה את שיתוף הפעולה האקדמי הרחב ביותר שנוסד אי פעם בין ישראל ובין סין. הקשר בין אוניברסיטת תל אביב ובין סין החל ב-1995, בראשית עידן הקשרים הרשמיים בין המדינות, וכלל פתיחת מחלקה ללימודי סין והוראת השפה הסינית. כיום, יש לאוניברסיטה הסכמים עם 30 מוסדות להשכלה גבוהה בסין. "יהלום הכתר הוא ההסכם הנוכחי", אמר פרופ' קלפטר, וציין כי המרכז בונה עתיד משותף בין שני העמים. "ליהודים ולסינים יש הרבה מהמשותף: היסטוריה של אלפי שנים, שתי החברות תופסות את ההשכלה כדרך הטובה ביותר להבטחת עתיד הדור הצעיר".  

 

עידוד היזמות והחדשנות

נשיא אוניברסיטת צ'ינגחואה פרופ' צ'ן ג'ינינג ציין את חשיבות הקשר בין אוניברסיטאות, גופי אקדמיה חברות עסקיות וגופי תעשייה. "אוניברסיטאות משפיעות יותר ויותר על הכלכלה ועל החברה", אמר, "ועל רקע זה, הוקם המרכז החדש". "מטרת המרכז הזה לבחון שיטות חדשות להוראת חדשנות, ולהכשרת היזמים של העתיד. המרכז יחקור סוגיות חשובות בתחומי הסביבה, האנרגיה והקיימות. הוא ישלב מחקרים חדשניים, ויעודד אוניברסיטאות נוספות לפתח תהליכי חדשנות, במסגרת מודלים חדשים לקידום החדשנות הזאת. חשוב ביותר הוא לעודד את הסטודנטים הצעירים לניסיונות יזמות וחדשנות. זוהי פלטפורמה הפתוחה לעתיד", אמר פרופ צ'ן.

 

במכתב ברכה אותו שלח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לטקס לציון הקמת המרכז החדש, ציין, כי העם היהודי והסיני מייצגים תרבויות עתיקות והערכה עמוקה לידע. "ההסכם מבטא הערכה משותפת למדע, ורצון לטפח חדשנות", כתב נתניהו. "הקמת המרכז מהווה אבן דרך בשיתוף הפעולה בין סין לישראל, אותו נמשיך להרחיב לתועלת שני הצדדים".

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>