שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת צ'ינגחואה יצא לדרך: פורום ראשון של מרכז "שין" התקיים בבייג'ין

בטקס הפתיחה החגיגי של הפורום נכחו סגן שגריר ישראל בבייג'ין, הנספח הכלכלי, חוקרים ישראלים ומקומיים ונשיא אוניברסיטת צ'ינגחואה

20 נובמבר 2014
שיתוף הפעולה עם אוניברסיטת צ'ינגחואה יצא לדרך: פורום ראשון של מרכז "שין" התקיים בבייג'ין
פורום הסתיו של מרכז "שין" – מרכז המחקר המשותף לאוניברסיטת תל-אביב ולאוניברסיטת צ'ינגחואה, הנחשבת לאחת ממוסדות ההשכלה הגבוהה המובילים בסין - התקיים לפני כמה ימים בבייג'ין, בירת סין. הפורום, שנמשך שלושה ימים, היווה את הפעילות המשותפת הראשונה של המרכז מאז שנחתם הסכם ההקמה שלו בחודש מאי האחרון. בטקס הפתיחה החגיגי של הפורום נכחו, בין השאר, סגן שגריר ישראל בבייג'ין, הנספח הכלכלי, אנשי עסקים סינים, חוקרים ישראלים ומקומיים ונשיא אוניברסיטת צ'ינגחואה. הפורום הבא של המרכז יתקיים בחודש פברואר בתל-אביב בהשתתפות חוקרים מכל רחבי העולם ויעסוק בתחום הננו-פוטוניקס.
 

יובל קופיץ, מוסמך בביוכימיה, מנהל עסקים וכימיה תעשייתית, המשמש מנהל משותף של מרכז שין, מספר כי הפורום בבייג'ין כלל שלושה מרכיבים עיקריים: היכרות בין הסטודנטים הסינים לעמיתיהם מתל-אביב, התחלת העבודה המחקרית המשותפת וכן מפגש וכינון של שיתוף הפעולה בין חוקרים מתל-אביב לחוקרים מצ'ינחואה. החלק המרכזי של הפורום עסק בהסדרת תכנית העבודה של המרכז ובבחירת הפרויקטים היישומיים שיזכו לתמיכת "שין" בתקופה הקרובה. פרויקטים אלה עברו סינון מוקדם, הוצגו בפני אנשי תעשייה, מדע והון סיכון, ולבסוף נבחרו על ידי הוועד המנהל של "שין" בתחום ה-science technology.

 

מחקרים בזוגות זוגות

כל אחד מהפרויקטים שנבחרו מורכב למעשה משת"פ ישראלי וסיני, כששני הצדדים בפרויקט עוסקים באותו תחום. הפרויקט הראשון עוסק בביוטכנולוגיה, כאשר מהצד הישראלי מדובר בפרויקט לאבחון סרטן ואילו מהצד הסיני מדובר בפרויקט לייצור ביו-פלסטיק. הפרויקט השני עוסק בננו-מגנטיזם ובננו-מכניקה, כאשר הצד הישראלי יתמקד בסנסורים מגנטיים בעוד שהצד הסיני יתמקד בסופר לובריקציה - שימון ומניעת חיכוך של כוננים קשיחים. הפרויקט השלישי עוסק בפוטוניקס, כאשר הצד הישראלי יעסוק בבקרת איכות אופטית ואילו הצד הסיני יעסוק בפיתוח חיישן ריח נייד.

 

"התחושה בפורום הייתה של התחלה של משהו חדש וגדול", מספר קופיץ. "מכיוון שצ'ינגחואה היא אוניברסיטה מובילה בסין, האפשרויות להמשך הדרך הן רבות מאוד. כמובן שהדרך הזו רצופה בעבודה רבה ובהתגברות על פערי התרבות בין הצדדים, אבל אנחנו רואים את זה כחלק מהמשימה. בנוסף לכך, הצלחנו בביקור הזה לפתוח את אוניברסיטת תל-אביב בפני סטודנטים וחוקרים שרוצים לבוא לכאן למחקר".

 

בחזית החדשנות המדעית

מרכז "שין" (XIN, "חדש" בסינית) נועד להוות מוקד בינלאומי לחדשנות מדעית וטכנולוגית ברוח בינתחומית, והוא ישלב בתוכו את כוחות היצירה של סין, ישראל ושאר העולם. בסיסו של המרכז ממוקם באוניברסיטת צ'ינגחואה, אוניברסיטת המדע והטכנולוגיה המובילה בסין, והוא פועל במקביל גם בתל-אביב. העלות המשוערת של המרכז עומדת על 300 מיליון דולר. המטרה היא להביא לכך כי מרכז "שין" ימשוך אליו את טובי תלמידי המחקר משתי המדינות, יעמיד לרשותם תנאים אופטימליים ויעודד אותם לחשיבה יצירתית ומקורית, זאת במטרה לקדם פעילות משותפת ולעודד חדשנות.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>