הסטארט-אפ שינקה את העולם מפלסטיק הוא הזוכה הגדול בפרס קולר השנתי

ממציאי תחליף הפלסטיק שמתכלה לגמרי במגע עם מים, זכו במענק של $100,000 להמשך פיתוח המוצר האקולוגי

06 יוני 2019
מימין: ד"ר איל בנימין, שני נציגי Solutum, ג'רמי קולר ופרופ' משה צבירן
מימין: ד"ר איל בנימין, שני נציגי Solutum, ג'רמי קולר ופרופ' משה צבירן

כולם מדברים על הזיהום הסביבתי ועל הנזק העצום שבשימוש במוצרי פלסטיק בכל העולם. מדי שנה נעשה שימוש בלמעלה מ-350 מיליון טון של כלים חד פעמיים, בקבוקים ומכלים שונים, שממלאים את האוקיינוסים, את הערים ואת השטחים הפתוחים בהם אנו חיים וגורמים לנזק בלתי הפיך לכדור הארץ. מעכשיו הכול עומד להשתנות בזכות Solutum, הסטארט-אפ של בוגרות האוניברסיטה, שהמציאו פלסטיק מסוג חדש אשר מתכלה לחלוטין לאחר שהוא בא במגע עם מים.

 

מיזם הקלין-טק האקולוגי, אותו ייסדה שרון ברק בוגרת הפקולטה לניהול ע"ש קולר, עם שותפיה אמיר חצרוני ואליף קרא, גם היא בוגרת הפקולטה, זכה במקום הראשון בתחרות הסטארט-אפים השנתית של קולר, ויקבל מענק בגובה 100,000 דולר להמשך פיתוח המוצר. אם לא די בבשורת שתשים סוף לזיהום המים שלנו, יזמי הפרויקט מגלים כי מדובר בחומר חזק שעלות הייצור שלו נמוכה, וחושפים הפתעה נוספת: החברה היצרנית יכולה לשלוט בזמן שייקח לחומר להתכלות – מדקות ועד חודשים, מה שיהפוך את השימוש בו לכדאי עבור חברות גדולות וקטנות שיוכלו לייצר ממנו מוצרים שונים.

 

במקום השני בתחרות היזמות היוקרתית שמתקיימת זו השנה השלישית, זכתה חברת ContextualWeb, המפתחת מנועי חיפוש עבור חברות וארגונים בקנה מידה גדול, וקיבלה מענק של 25,000 דולר. בתחרות לוקחים חלק סטודנטים או בוגרים צעירים של אוניברסיטת תל אביב. מטרתה לסייע ולקדם את המיזמים באמצעות השקעה כספית נדיבה, הכוללת גם חשיפה ותמיכה בליווי מקצועי. השנה התמודדו סטארט אפים מרתקים במיוחד מעולמות תוכן מגוונים כמו הנדסה, רפואה, מדעי המחשב, מנהל עסקים, ביולוגיה ועוד. מטרת התחרות היא לסייע ולקדם את המיזמים באמצעות השקעה כספית, חשיפה, תמיכה וליווי מקצועי.

 

פרופ' משה צבירן, דקאן הפקולטה לניהול, אמר בתחילת האירוע: "הפקולטה שלנו מדורגת היום במקום ה-13 בעולם והמטרה שלנו היא להגיע לעשירייה הראשונה. התלמידים שלנו מגיעים רחוק אבל לא רק בזכותנו, אלא משום שאנחנו מושכים את הכישרונות הטובים ביותר בארץ. אנחנו רוצים לוודא שאנחנו לוקחים חלק פעיל באקו-סיסטם הישראלי."

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>