מעבדת הקורונה באוניברסיטת תל אביב מצטרפת למערך הבדיקות הלאומי

המעבדה, שהוקמה בקמפוס תוך ימים ספורים, תבצע עד כ-1,600 בדיקות ביום

04 מאי 2020

צוות משולב שכלל חוקרים ממדעי החיים ומרפואה יחד עם אגף הנדסה של אוניברסיטת תל אביב הצליח להקים תוך ימים ספורים מעבדה ברמת בטיחות גבוהה ביותר לבדיקות קורונה. כעת, לאחר שאישר משרד הבריאות את פתיחתה, צפויה המעבדה בראשות פרופ' אריאל מוניץ מהמחלקה למיקרו-ביולוגיה ולאימונולוגיה קלינית, לבצע עד כ-1,600 בדיקות קורונה ביום.

 

לחרוג מהמקובל בעולם האקדמי

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת: "מיד עם פרוץ משבר הקורונה, אוניברסיטת תל אביב התגייסה בכל כוחותיה למשימה הלאומית למיגור המגפה. לצד פעילות אקדמית ענפה, הכוללת בין היתר מחקרים למציאת תרופות וחיסון כנגד הנגיף, ופרסום ניירות עמדה במגוון רחב של תחומים, החלטנו הפעם לחרוג מהמקובל בעולם האקדמי ולפתוח גם מעבדה תפעולית (שאינה רק לצרכי מחקר) לבדיקות קורונה. אנו מעמידים לטובת משרד הבריאות והחברה בישראל את האנשים הטובים ביותר, עם הציוד והטכנולוגיה החדשניים ביותר, כשלכולנו מטרה אחת ברורה – הבסת הנגיף".

 

המעבדה כוללת כ-30 אנשי צוות מהפקולטות לרפואה ומדעי החיים, שבהם סגל אקדמי, עובדי מעבדה וסטודנטים לתארים מתקדמים, שנרתמו מיד למשימה.

 

ההחלטה על הקמת המעבדה אומנם התקבלה זמן קצר לאחר פרוץ משבר הקורונה, וצוותי הבינוי והלוגיסטיקה השלימו את ההיערכות הלוגיסטית בזמן שיא של כ-80 שעות, אך פתיחת המעבדה התאפשרה רק כעת, עם השלמת ההליך הבירוקרטי מול משרד הבריאות.

 

פרופ' מוניץ מסביר כי מדובר בשליחות לאומית. "זו למעשה הפעם הראשונה שהאוניברסיטה מכשירה מעבדה לצרכים תפעוליים של משרד הבריאות ומערכת הבריאות ולא רק לצרכי מחקר. משבר הקורונה גורם לנזקים כלכליים וחברתיים קשים מנשוא, ובעתות משבר מחובתנו כאוניברסיטה מובילה בישראל לרתום את כל היכולות המקצועיות והמדעיות שלנו כדי לסייע למדינה ולקהילה. יש לנו את כוח האדם המיומן ביותר למשימה וכן את התשתיות המתאימות להפעלת מעבדה בסדר גודל משמעותי, ואין לי ספק ששיתוף הפעולה שלנו עם משרד הבריאות יסייע מאוד לקידום מערך הבדיקות הלאומי".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>