סטודנטים מתנדבים לתגבר את מערך הבדיקות של מד"א לווירוס הקורונה

בשיתוף פעולה ראשון מסוגו בין האוניברסיטאות המובילות ובתי החולים, סטודנטים נרתמים למלחמה בווירוס הקורונה

20 מרץ 2020
סטודנטים מתנדבים בבית חולים שיבא (צילום: בי"ח שיבא)
סטודנטים מתנדבים בבית חולים שיבא (צילום: בי"ח שיבא)

ביוזמה משותפת של אוניברסיטאות ובתי חולים, הוקמו מאגרים של סטודנטים ומתנדבים, לתגבור קצב הבדיקות שמבצעים מד"א והמעבדות ברחבי הארץ. החל מ-18.3.20, החלו הסטודנטים לתגבר את מערך הבדיקות של מד"א בשיבא, בקופת חולים מאוחדת ועוד.

 

סטודנטים מתנדבים למלחמה במגפת הקורונה

במטרה להעמיק ולזרז את איתור וזיהוי חולי הקורונה בישראל, ובשיתוף פעולה ראשון מסוגו של האוניברסיטאות המובילות בישראל ובתי החולים הגדולים בארץ, נוצרו מאגרי מתנדבים של סטודנטים וסטודנטיות לרפואה, שיסייעו למד"א לדגום נשאי קורונה בקהילה, ויתגברו מעבדות בבתי החולים ובקופות החולים ברחבי הארץ.

 

במאמץ האינטנסיבי משתתפים אוניברסיטת תל אביב, הטכניון, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת בר-אילן ואוניברסיטת אריאל, ובתי החולים שיבא, אסף הרופא, הדסה, סורוקה, וולפסון ואיכילוב. כמו כן לוקחות בו חלק גם מספר קופות חולים. המאמץ מתבצע בתיאום מלא עם משרד הבריאות.

 

ביוזמת מספר רופאים מתנדבים מבתי החולים שיבא, הדסה ואסף הרופא, ובשיתוף יושבי הראש של התאחדות הסטודנטים לרפואה בחמשת המרכזים האוניברסיטאיים, הוקם מאגר של למעלה מאלף סטודנטים וסטודנטיות מכל בתי הספר לרפואה בארץ, שהתנדבו לסייע למד"א לאסוף דגימות לקורונה מהאוכלוסייה. עשרות המתנדבים כבר החלו לתגבר השבוע את כוח האדם של מד"א, וביצעו בדיקות נשאות לנגיף הקורונה.

 

מאגר דוקטורנטים מתנדבים ראשון מסוגו

ביוזמה משותפת של אוניברסיטת תל אביב, מכון ויצמן ומרכזים אקדמיים רבים נוספים, הוקם מאגר של כ-600 דוקטורנטים ועובדי מעבדה, שהתנדבו לסייע ולעבות את מערך כוח האדם במעבדות לבדיקות קורונה, הפועלות בבתי החולים ובקופות החולים.

 

לדברי פרופ' כרמית לוי מהמחלקה לגנטיקה מולקולרית של האדם וביוכימיה בפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר, חמישה סטודנטים קיבלו השבוע הדרכה במעבדה המרכזית בתל השומר בהובלת פרופ' אוהד גל-מור, גם הוא מבית הספר לרפואה ע"ש  סאקלר, המשמש כראש המעבדה לחקר מחלות זיהומיות בשיבא.

 

שלושה סטודנטים נוספים החלו להתנדב בקופת חולים מאוחדת, והם צפויים להדריך בהמשך קבוצות נוספות של סטודנטים. "מעורר השראה לראות את הסטודנטים מכל המוסדות להשכלה גבוהה בארץ, מתגייסים באומץ ובנחישות להקמת מעבדות חדשות ולסיוע למעבדות קיימות במאמץ נגד הקורונה", אומרת פרופ' לוי.

 

סטודנטים מתנדבים בקופת חולים מאוחדת. (צילום: קופ"ח מאוחדת)

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>