קורס אבטחת המידע המקוון של אוניברסיטת תל אביב - מהקורסים הטובים בעולם

סטודנטים מ-150 מדינות שונות לומדים סייבר במסגרת הקורס המקוון של פרופ' אבישי וול ודאן גיטיק

21 יוני 2020

 

הקורס "Unlocking Information Security" ללימודי סייבר ואבטחת מידע של  פרופ' אבישי וול ודאן גיטיק, שפותח במרכז לחדשנות בלמידה באוניברסיטת תל אביב, עלה לאוויר בחודש דצמבר 2019. כיום, רק כשישה חודשים לאחר ההשקה, כבר ברור שמדובר ב"רב מכר" בינלאומי: הקורס נמצא במקום הראשון בעולם מבין הקורסים המקוונים בתחום הסייבר, במקום הראשון בעולם מבין קורסי הקריפטוגרפיה, והוא הקורס השישי בדירוג מבין כל 1,750 הקורסים המקוונים בתחום מדעי המחשב, תוך שהוא עוקף קורסים ותיקים ומוערכים מאוניברסיטאות כמו סטנפורד ופרינסטון. הדירוג מבוצע על ידי אתר Class Central, שמרכז דירוגים של קורסים מקוונים ממגוון פלטפורמות ומוסדות אקדמיים מובילים בעולם.

 

מאז השקת הקורס, מעל ל-16,000 לומדים מ-150 מדינות ברחבי העולם נרשמו אליו במטרה ללמוד על אבטחת מידע, מאות לומדים חדשים מצטרפים מדי שבוע, והוא זוכה לביקורות מהללות.

 

את הקורס מעבירים פרופ' אבישי וול מבית הספר להנדסת חשמל באוניברסיטת תל אביב, חוקר אבטחת מידע ושותף מייסד ו-CTO של חברת AlgoSec – חברה בעלת שם עולמי בתחום אבטחת הרשת, ודאן גיטיק, מומחה אבטחת מידע בעל ניסיון רב בשירות המדינה ובחברות טכנולוגיה מובילות בארץ ובחו"ל. 

 

ישראל כמעצמת סייבר

"הקורס המקוון שדאן ואני בנינו לוקח את הידע שבעבר הנחלנו רק לסטודנטים בהנדסה ובמדעי המחשב ומנגיש אותו לאוכלוסיות רחבות מחוץ לאוניברסיטאות – בארץ ובעולם," אומר פרופ' וול. "במיוחד כיוונו את הקורס לעובדים בתעשיות ההיי-טק שאין להם רקע באבטחת מידע, ולאנשים שרוצים להשתלב בעולם ההיי-טק. אני גאה ומאושר לראות את ההצלחה המסחררת שלו."

 

הקורס, שמשלב תכני וידאו, אנימציות ותרגול מעשי מעורר עניין רב בקרב סטודנטים בעולם, שרואים בישראל את אחת המדינות המובילות בתחום אבטחת המידע. הקורס פופולארי במיוחד בקרב לומדים מהודו, ארצות הברית  וישראל אך גם ממדינות מוסלמיות: בעשירייה הפותחת נמצאות אינדונזיה ופקיסטן, ובמקומות 140 ואילך נמצאו לומדים מניז'ר, מפפואה וממונגוליה, ואפילו לומד אחד מאירן. רוב הלומדים הם בגילאי 40-20, אך יש בהם גם תלמידי תיכון וחטיבת הביניים, וגם ותיקים בשנות השבעים שלהם.

 

יובל שרייבמן, מנכ"ל TAU Online - המרכז לחדשנות בלמידה באוניברסיטת תל אביב, מסביר שמאז פרוץ משבר הקורונה והמעבר ללימודים און ליין, חל גידול משמעותי במספר ההרשמות לקורסים מקוונים מסטודנטים ממדינות שונות בעולם. "סטודנטים בכל העולם רוצים ללמוד את הקורסים העדכניים והרלוונטיים ביותר, ולשמחתנו ישראל נתפסת כמעצמת על בתחום הסייבר. לכן הקורס החדש מושך אליו המון צעירים שרוצים ללמוד אבטחת מידע".

 

דרישה גבוהה לאבטחת מידע

תחום אבטחת המידע הינו תחום בצמיחה מהירה וישנה דרישה רבה לעובדים עם ידע בתחום. חברות רבות מבקשות הכשרות פורמליות מעובדים המעוניינים לעבור לתחום הסייבר. הקורס מעניק ללומדיו היכרות מעמיקה עם הנושאים המרכזיים בתחום: תורת ההצפנה (קריפטוגרפיה), אבטחת מערכות הזדהות, התקפות והגנות בעולם האינטרנט, והיכרות עם וירוסים ותוכנות זדוניות אחרות.

 

הפקת הקורס מומנה ברובה על ידי זכייה בקול קורא משותף לות"ת וישראל דיגיטלית. הוא חלק ממסלול Professional Certificate היוקרתי של פלטפורמת הלמידה edX ומוכר כקורס בעל תרומה משמעותית להתפתחות המקצועית של לומדיו. סטודנטים המסיימים את שני חלקי הקורס, זוכים לתעודה של edX.

 

ליאת דורון, סמנכ״ל הדרכה ולמידה בצ'ק פוינט: ״כמובילה עולמית בתחום הגנת הסייבר, צ׳ק פוינט מאמינה שהבנת התחום הכרחית לכל מי שחי בעולם המחובר שבו אנו חיים. כשם שאנו מכירים סכנות ואיומים בעולם הפיזי, כך נכון לדעת ולהחכים גם בתחום הווירטואלי. הצבנו לעצמנו מטרה להנגיש את המידע בתחום לכולם, ואנו חוברים למוסדות מובילים בישראל ובעולם בכדי לסייע בכך. אנו שמחים על כך ששיתוף הפעולה עם אוניברסיטת תל אביב הניב תוצאות מרשימות אלו״.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>