פרופ' דפנה הקר זכתה בפרס מישל הלפרין של אוניברסיטת בן-גוריון

הפרס מוענק לחוקרים מצטיינים בנושא חוק ומשפט, מדיניות וזכויות אדם בעידן הגלובלי

07 מאי 2019
פרופ' דפנה הקר זכתה בפרס מישל הלפרין של אוניברסיטת בן-גוריון
פרופ' דפנה הקר מהפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן וראשת התוכנית ללימודי נשים ומגדר בפקולטה למדעי הרוח, היא הזוכה בפרס ההצטיינות האקדמית ע"ש עו"ד מישל הלפרין, המוענק על ידי הקתדרה לזכויות אדם ע"ש אמיל זולא באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
 
 
הפרס ע"ש הלפרין, על סך 5,000 דולר, מוענק לחוקרים מצטיינים בנושא חוק ומשפט, מדיניות וזכויות אדם בעידן הגלובלי. עו"ד מישל הלפרין ז"ל היה ראש לשכת עורכי הדין בז'נבה, שוויץ, וחבר הפרלמנט של ז'נבה. הפרס מוקיר את אהבתו למדינת ישראל ואת רצונו לראות בשגשוגה החברתי, בקידום ההגנה על זכויות אדם במסגרתה ובפיתוח תרבותה הדמוקרטית.
 
 
"הוועדה קיבלה מספר מועמדויות מעולות, ובחרה בך כי התרשמה מהשילוב המרשים בין מצוינות אקדמית למעורבות חברתית", כתבו לפרופ' הקר חברי ועדת הפרס, פרופ' דני פילק, פרופ' תומר בלומקין, פרופ' ורד סלונים-נבו ופרופ' סטיב רוזן.
 
 
"פרס זה תמיד כיף", צוחקת פרופ' הקר, "אבל כאן מדובר בכיף מיוחד במינו. ראשית, מדובר בהכרה מטעם אוניברסיטה אחרת; ושנית, אני חושבת שהפרס מסמן מגמה חדשה באקדמיה הישראלית, מגמה שמוקירה את אותם ואותן חוקרים וחוקרות שמקדמים את זכויות האדם בחברה הישראלית, גם במחקר אקדמי וגם, כפי שציינה הוועדה באופן מפורש, במעורבות חברתית".
 

פרופ' הקר זכתה בפרס הלפרין על ספרה "Legalized Families in the Era of Bordered Globalization", שראה אור בשנת 2017 בהוצאת קיימברידג' היוקרתית. הספר, שמנתח את הצמתים שבין גבולות וגלובליזציה ביחס למשפט ולמשפחה, זכה בשנת 2018 בפרס הרברט ג'ייקוב הבין-לאומי.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>