אוניברסיטת תל אביב שותפה בהקמת מרכז מחקר והוראה בתחומי היזמות והחדשנות שיפעל בעיר שיקגו

האוניברסיטה תפעיל במקום מעבדות, כיתות לימוד ומשרדים לצד שלושת המוסדות האקדמיים הבינלאומיים - אוניברסיטת אילינוי, אוניברסיטת שיקגו ואוניברסיטת נורת'ווסטרן

24 אוקטובר 2018
אוניברסיטת תל אביב שותפה בהקמת מרכז מחקר והוראה בתחומי היזמות והחדשנות שיפעל בעיר שיקגו

אוניברסיטת תל אביב היא אחת מארבע שותפות מייסדות במיזם החדשני Discovery Partners Institute (DPI), שיוקם ויפעל בעיר שיקגו. בהובלת אוניברסיטת אילינוי, יחד עם אוניברסיטת שיקגו ואוניברסיטת נורת'ווסטרן, נמנות כל השותפות למיזם עם מוסדות המחקר המובילים בעולם, ובחודשים הקרובים צפויים להצטרף אליהן מוסדות עילית נוספים.

 

המרכז החדש יעסוק במחקר ובהוראה בתחומי היזמות והחדשנות, וישים דגש על נושאים הצועדים כיום בחזית המדע והחברה, בהם אבטחת סייבר, בינה מלאכותית, נתוני עתק ((Big Data ובטחון תזונתי. אוניברסיטת תל אביב תפעיל במקום מעבדות, כיתות לימוד ומשרדים, לשימושם של סטודנטים לתואר ראשון ולתארים מתקדמים ואנשי סגל של האוניברסיטה, שישהו במקום לצורכי לימודים ומחקר. קבוצה ראשונה של סטודנטים מהפקולטה לניהול ע"ש קולר כבר שהתה במרכז (הפועל בינתיים במבנה קיים), והפעילות צפויה להתרחב עם בניית המתקנים החדשים.

 

המיזם השאפתני זכה לברכתם של מושל אילינוי ברוס ראונר, וראש עיריית שיקגו רם עמנואל, שהבטיח את תמיכת העירייה בהקמתו. בית הנבחרים של מדינת אילינוי הקצה 500 מיליון דולר לבניית המרכז ולפריסת רשת של מרכזי חדשנות ברחבי המדינה. נשיא מערך אוניברסיטאות אילינוי (University of Illinois System) פרופ' טים קילין, הכריז כי המבנה הראשון במרכז צפוי לפתוח את שעריו בשנת 2021. בדצמבר הקרוב ייערך בשיקגו אירוע חגיגי לכבוד המאורע בהשתתפות נשיא אוניברסיטת תל אביב פרופ' יוסי קלפטר.

 

הכשרת דורות של יזמים מצליחים

לנושא היזמות יהיה משקל כבד בפעילות המרכז, כמו גם לדגש על בניית חברות חדשות, חיבור בין חברות הזנק לקרנות הון סיכון, ויצירת קשרים בין חברות חדשות לחברות ותיקות הפועלות באותם שווקים.

 

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' יוסי קלפטר, אמר כי "העובדה שאוניברסיטת תל אביב צורפה כשותפה מייסדת שוות ערך ליוזמה החשובה הזאת מעידה על מעמדה האיתן, ועל מקומה המרכזי בזירה הבינלאומית בכל הנוגע ליזמות ולחדשנות. זהו ביטוי להצלחת האוניברסיטה בהכשרת דורות של יזמים מצליחים, ולהישגיה המצוינים בתחום המחקר".

 

סגן נשיא האוניברסיטה, פרופ' רענן ריין הוסיף כי "זוהי חוליה נוספת בשורה של צעדים שמגבירים את הנראות של אוניברסיטת תל אביב באירופה, באמריקה הצפונית והדרומית ובאסיה, במיוחד בכל הנוגע לחדשנות ולפיתוח."

 

"אוניברסיטת תל אביב היא מנוע גלובלי רב-עוצמה של השכלה, יזמות ויצירת חברות ברמה עולמית", אמר פרופ' קילין והוסיף "מעמדה של ישראל כמובילה עולמית בפיתוח חברות סטארטאפ, המניעות קדמה וצמיחה כלכלית, הוא בדיוק מה שאנו רוצים לקדם גם אצלנו באילינוי, ואנחנו שמחים מאוד שאוניברסיטת תל אביב תסייע בהכוונת מאמצינו."

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>