לראשונה בעולם: אוניברסיטת תל אביב תקים מרכז רב תחומי לחקר מגפות

המרכז יאגד את מיטב המומחים במטרה לקדם את המחקר בתחום ולסייע למדינת ישראל להתמודד בצורה מיטבית עם משברים שמקורם בהתפרצות מגפות

07 מאי 2020

אוניברסיטת תל אביב הכריזה על הקמת מרכז רב תחומי לחקר מגפות בהשקעה ראשונית של עשרות מליוני שקלים. תרומה משמעותית ראשונה ניתנה על ידי מר פרנק לאוי, איש העסקים והפילנתרופ האוסטרלי. ישנן קרנות פילנתרופיות נוספות שהביעו עניין להצטרף ליוזמה.

 

המרכז יאגד סביבו את מיטב המומחים מתחומי הדעת המגוונים באוניברסיטה, שיפעלו יחד עם בתי החולים ומוסדות אקדמיים מובילים בארץ ובעולם, במטרה לקדם את המחקר בתחום ולסייע בעתיד למדינת ישראל להתמודד בצורה מיטבית עם משברים שמקורם בהתפרצות מגפות.

 

המחקר הרב תחומי יכלול, בין היתר, מומחים מתחומי הרפואה, אפידמיולוגיה, בריאות הציבור, ביולוגיה, מתמטיקה, פיזיקה, סטטיסטיקה, כלכלה, הנדסה, תכנון אורבני, תיירות, חינוך, סוציולוגיה, פסיכולוגיה ועוד. לצד הפעילות המחקרית המרכז יגיש המלצות וניירות עמדה לקובעי המדיניות, יעודד כינוסים בינלאומיים, פעולות הסברה לאוכלוסייה וחלוקת מלגות ומענקי מחקר לסטודנטים וחוקרים מצטיינים.

 

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' אריאל פורת: "מרכז המחקר החדשני יאפשר בפעם הראשונה לחוקרים לשלב כוחות ולבדוק את השלכות המגפה מנקודות מבט שונות. משבר הקורונה הוכיח לכולנו שכדי לטפל בהתפרצות מגפה עולמית יש להסתכל על התמונה הכוללת ולבחון את האספקטים האפידמיולוגיים לצד ההשלכות הכלכליות, החינוכיות, החברתיות ועוד. הפעילות המדעית המשותפת תאפשר לחוקרים לייצר את "מבט העל" ולבחון את הדרכים הטובות ביותר לטיפול במשברים עתידיים".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>