הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים יוצא לדרך עם חמישה מועמדים מהחוג לקולנוע ולטלוויזיה

במסגרת הפסטיבל, שיתקיים בין ה-19 ל-24 ביוני, יגיעו לארץ עשרות בימאים מחו"ל, ויחולקו פרסים בשווי כולל של כ-150 אלף שקלים

16 יוני 2013
מתוך הסרט "ששי קשת לא אוכל פלאפל" בבימוי נמרוד שפירא (צילום: דנה מינס)
מתוך הסרט "ששי קשת לא אוכל פלאפל" בבימוי נמרוד שפירא (צילום: דנה מינס)

השבוע ייצא לדרך הפסטיבל הבינלאומי ה-15 לסרטי סטודנטים בתל-אביב, מייסודו של החוג לקולנוע ולטלוויזיה באוניברסיטה. למעלה ממאה סרטים קצרים הוגשו על-ידי יוצרים צעירים, בוגרי 18 בתי הספר ללימודי קולנוע בישראל, ומתוכם נבחרו 45 סרטים שיתחרו בתחרות הישראלית. אוניברסיטת תל-אביב וסם שפיגל בירושלים מובילות את רשימת המוסדות עם חמישה סרטי בוגרים כל אחת. במסגרת הפסטיבל, שיתקיים בין ה-19 ל-24 ביוני, יחולקו פרסים בשווי כולל של כ-150 אלף שקלים.

 

"בשנה האחרונה הופקו פה סרטים קצרים רבים, כנים ומרגשים, הנוגעים בנושאים הבוערים בחברה הישראלית, ואנחנו גאים להיות הבית של הסרטים האלה", אומרים אלעד גולדמן וארז ברנהולץ, מנהלי הפסטיבל, שנחשב לאחד מהחשובים מסוגו בעולם. החל מהקיץ הזה ייערך הפסטיבל מדי שנה ולא במתכונת דו-שנתית כפי שהיה עד כה.

 

בסך הכול ישתתפו בפסטיבל למעלה ממאתיים סרטים מהארץ ומהעולם, אשר יתמודדו בכמה מסגרות: התחרות הישראלית, התחרות הבינלאומית (עם סרטים מכחמישים מדינות), התחרות הים-תיכונית (סרטים ממדינות האזור, לרבות כמה ממדינות ערב) וכן, לראשונה, תחרות לסרטים קצרים עצמאיים, אשר לא נעשו במסגרת אקדמית.

 

פרס אופיר לסרט עלילתי קצר

חידוש חשוב נוסף קשור להודעתה של האקדמיה הישראלית לקולנוע וטלוויזיה על כוונתה לאמץ את היצירה הצעירה והקצרה, ולהעניק לראשונה את ״פרס אופיר לסרט העלילתי הקצר הטוב ביותר״. כך, 15 מבין הסרטים הישראליים הקצרים שישתתפו השנה בפסטיבל יוקרנו בפני חברי האקדמיה, ואחד מהם יזכה בפרס אופיר לשנת 2013.

 

כמיטב המסורת, לצדם של שחקנים צעירים ואלמוניים, משתתפים בסרטים המתחרים גם שחקנים ותיקים ומוכרים, בהם שי אביבי, ריקי בליך, נתן דטנר, יחזקאל לזרוב, ליאור מילר, מנשה נוי, ששי קשת ויון תומרקין.

 

מבט פנורמי על הקולנוע העצמאי

שאלנו את ארז ברנהולץ, ממנהלי הפסטיבל, מה מעסיק כיום קולנוענים צעירים? "זה מאוד מגוון", ענה, "הסרטים שיוקרנו אצלנו מציגים מבט פנורמי על הקולנוע העצמאי שנעשה בישראל ובעולם בשנה האחרונה. אנחנו בישראל כל-כך עסוקים בצרות שלנו, ופתאום אנחנו מגלים שגם במדינות אחרות יש צרות, ודרך הסרטים אתה מבין מה קורה בעולם, ולא פעם מדובר בנושאים שהקולנוע המסחרי כמעט לא מעז לעסוק בהם."

 

ברנהולץ מוסיף כי השנה יגיעו לתל-אביב 120 בימאים מרחבי העולם, אשר יתארחו בבתיהם של יוצרים מקומיים. "זו חוויה נהדרת," מספר ברנהולץ מניסיונו האישי, ומזמין סטודנטים שרוצים לארח בימאים מחו"ל לפנות אל המארגנים דרך אתר הפסטיבל.

 

הפסטיבל, אומר ברנהולץ, נוסד ב-1986 ביוזמת סטודנטים מהחוג לקולנוע וטלוויזיה, וגם היום נוטלים חלק בהפקתו עשרות סטודנטיות וסטודנטים מתנדבים - תלמידי קולנוע וטלוויזיה כמובן, אבל גם תלמידי הנדסה, משפטים, אדריכלות ועוד. "אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם אגודת הסטודנטים, ונערוך אירועים מקדימים באוניברסיטה, כולל הקרנות של סרטים." אז מה צפוי לנו? "אנחנו מקווים", אומר ברנהולץ, "שתגיע אלינו אורחת הוליוודית, ששמה נשמר עדיין בסוד. יהיו בימאים מעניינים, המון אירועים ומסיבות מעולות, וכמובן הרבה סרטים טובים."

 

פרטים נוספים באתר הפסטיבל >

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>