אוניברסיטת תל אביב חתמה על הסכמי שיתוף פעולה עם שבע אוניברסיטאות בפלורידה

נשיא האוניברסיטה פרופ' אריאל פורת העניק למושל פלורידה את אות הידידות

29 מאי 2019
פרופ' אריאל פורת (מימין) מעניק את אות הידידות למושל פלורידה, רון דה סנטיס (צילום יהונתן צור-דובדבני)
פרופ' אריאל פורת (מימין) מעניק את אות הידידות למושל פלורידה, רון דה סנטיס (צילום יהונתן צור-דובדבני)

מושל פלורידה, רון דה סנטיס, התארח בסוף חודש מאי באוניברסיטת תל אביב, יחד עם משלחת רבת משתתפים של נבחרי ציבור, אנשי עסקים ואנשי אקדמיה. במסגרת ביקורו באוניברסיטה נחתמו הסכמי שיתוף פעולה של האוניברסיטה עם ראשי שבע אוניברסיטאות מפלורידה.

 

הבלוקצ'יין יהדק קשרים בין המדינות

ההסכמים כוללים שיתופי פעולה בתחומים של מדעי המוח, ניהול מצבי אסון, מדעי המוח, אוטיזם, פסיכולוגיה, עסקים, חדשנות ויזמות, כולל הסכם של מכון חוגג למחקר ביישומי בלוקצ'יין בפקולטה לניהול ע"ש קולר, שנחתם עם אוניברסיטת מרכז פלורידה ((UCF.

 

בלוקצ'יין היא תפיסה טכנולוגית במחשוב, המאפשרת פעילות עסקית מאובטחת ושקופה באינטרנט בין אנשים וגופים שאינם מכירים זה את זה ואימות של עסקאות בין צדדים שונים, ללא צורך ביישות ניהול מרכזית. את הגורם המנהל מחליפים "בלוקים" מוצפנים של מידע,ה יוצרים מבנה נתונים מבוזר, ואין אפשרות לשנות את תוכנם מרגע שנקבעו.

 

הסכם שיתוף הפעולה בתחום הבלוקצ'יין יקדם עבודה הדדית במחקר, בהדרכה ובהפצת ידע אודות יישומי טכנולוגיית הבלוקצ'יין, יאפשר מחקר מעמיק ויישומי, יפתח אפשרויות להאצת סטארט-אפים בתחום ויזרז את יישום הטכנולוגיה לטובת תועלת כלכלית וחברתית בשתי המדינות.

 

מעריכים את פעילות המושל למען ישראל

נשיא האוניברסיטה, פרופ' אריאל פורת, העניק למושל את "אות הידידות", כהוקרה על קשריו החמים עם מדינת ישראל, על תרומתו הרבה להידוק הקשרים בין אוניברסיטת תל אביב והמוסדות האקדמיים בפלורידה ועל מאמציו לחיזוק קשרי הכלכלה והמסחר בין ישראל לפלורידה.

 

הוא שיבח את המושל על עמדתו הנחרצת נגד הטלת חרם על מדינת ישראל בכלל ונגד אוניברסיטאות ישראליות בפרט. דה סנטיס אמר כי שיתופי הפעולה האקדמאיים שנחתמו יהדקו את הקשרים בין פלורידה למדינת ישראל. לדבריו, לשתי המדינות נושאים משותפים רבים, בהם סוגיית המים, מצבי אסון ויזמות.

 

באירוע השתתפו גם פרופ' רענן ריין, סגן נשיא אוניברסיטת תל אביב, שניצח על חתימת ההסכמים עם האוניברסיטאות, דקאן הפקולטה לניהול פרופ' משה צבירן, והיזם משה חוגג. פרופ' ריין ציין כי "אוניברסיטת תל אביב מעריכה מאוד את מחויבותו של המושל דה סנטיס לקידום המחקר והחינוך בפלורידה ואת התנגדותו הנחושה לכל חרם על אוניברסיטאות ישראליות. מאמציו יוצרים הזדמנות לשיתוף פעולה רחב יותר ומשמעותי בין אוניברסיטת תל אביב לאוניברסיטאות שונות במדינת פלורידה".

 

פרופ' צבירן הוסיף: "אנו שמחים על כך שהשיח על שיתוף הפעולה בתחום הבלוקצ'יין התרחב לכדי שורה של הסכמים בתחומים שונים ועם מוסדות אקדמיים נוספים. המחקר בתחום יישומי טכנולוגיית הבלוקצ'יין נמצא בראשית דרכו ואנו שמחים על שיתוף הפעולה עם אוניברסיטה מובילה בפלורידה, השמה דגש על יזמות וחדשנות".

 

הסכמי שיתוף הפעולה נחתמו עם האוניברסיטאות Florida Gulf Coast University, St. Leo University, Florida Institute of Technology, Miami-Dade College, University of Central Florida, Florida Atlantic University, Florida International Univerity.

 

שיתוף פעולה חדש. מימין לשמאל: פרופ' רענן ריין, רון דה סנטיס, פרופ' אריאל פורת ופרופ' משה צבירן (צילום יהונתן צור-דובדבני)

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>