לזכרם של שלושת הנערים: חדר טיפולים מיוחד נחנך בבית הספר לרפואת שיניים

חדר הטיפולים נתרם על-ידי אגודת הידידים הצרפתית של האוניברסיטה לזכרם של נפתלי פרנקל, אייל יפרח וגל-עד שער, זכרם לברכה, שנחטפו ונרצחו לפני מבצע "צוק איתן"

29 יוני 2015
לזכרם של שלושת הנערים: חדר טיפולים מיוחד נחנך בבית הספר לרפואת שיניים
בת גלים ואופיר שער, הוריו של גל-עד ז"ל, בחנוכת הכיתה לזכר שלושת החטופים

במהלך מושב חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל-אביב נחנך בבית הספר לרפואת שיניים חדר טיפולים מיוחד לזכרם של נפתלי פרנקל, אייל יפרח וגל-עד שער, זכרם לברכה, שנחטפו ונרצחו לפני מבצע "צוק איתן". החדר ישמש להכשרת מומחים ברפואת שיניים ויוקדש, בין היתר, לטיפול במשפחות מעוטות יכולת.

 

חדר הטיפולים נתרם על-ידי אגודת הידידים הצרפתית של האוניברסיטה. הטקס נערך בנוכחות הוריו של גל-עד, בת-גלים ואופיר שאער, ובהשתתפות סגן הנשיא, פרופ' רענן ריין, נשיא אגודת הידידים הצרפתית, פרופ' פרנסואה הילברון, חבר חבר הנאמנים וחבר כבוד של האגודה הצרפתית, נשיא הסורבון לשעבר פרופ׳ ז'אן-רובר פיט, חבר חבר הנאמנים  ד"ר אנדרה אמיאח, וראש בית הספר לרפואת שיניים, פרופ ' ארוין וייס.

 

"בתוקף תפקידי, אני רגיל להשתתף באירועים רבים, אבל  לאירוע זה יש חשיבות מיוחדת", אמר פרופ' ריין, שהדגיש את מחויבותה החברתית העמוקה של האוניברסיטה ותרומתה לסיוע לאוכלוסיות מוחלשות. במהלך חנוכת החדר, לאחר שציין את זכרם של שלושת הנערים, הודה פרופ' וייס לחברי האגודה הצרפתית על תמיכתם המתמשכת בבית הספר לרפואת שיניים. "בחרנו לחיות כאן, במדינת ישראל, אבל טוב לדעת שיש כל-כך הרבה אנשים מחוץ לישראל שתומכים באידיאלים שלנו", אמר. פרופ' הילברון הודה מצידו לד"ר אמיאח, שהגה את הרעיון להקדיש את המרפאה לזכרם של השלושה. "למרות היותנו אזרחים צרפתים," אמר, "אנחנו ציונים, משום שאנו מאמינים בחלום של ישראל, והאוניברסיטה מאפשרת לנו לממש את החלום זה". 

 

"על מנת להבטיח את העתיד והביטחון של ישראל, אנחנו חייבים לתמוך בחזון של אוניברסיטת תל-אביב", אמר ד"ר אמיאח, התומך בבית הספר לרפואת שיניים זה 35 שנים. "פתחנו שישה חדרים בדצמבר ועוד אחד היום, ובקרוב יהיה אגף חדש שלם שיוקדש לרווחתן של האוכלוסיות החלשות".

 

הוריו של גל-עד שער הודו בדבריהם לבית הספר לרפואת שיניים, הן בעבור חנוכת החדר והן בעבור טיפול השיניים שקיבלה בתם הבכורה במסגרת מרפאות בית הספר לפני כעשר שנים. "אנו אסירי תודה לסגל בית הספר על הטיפול המצוין שקיבלה בתנו. מאז הרצח של גל-עד, קיבלנו את כל האהבה מהתפוצות, והאירוע הזה הוא עוד הוכחה לאהבה הזו. הכאב נורא, אבל אירוע מסוג זה הוא הדרך הטובה ביותר להנציח את זכרו של הילד שלנו".

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>