"אנשים שהם לא אני", סרט הגמר של הדס בן-ארויה, סטודנטית בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, זכה בפרס הסרט הטוב בפסטיבל יוקרתי

הפסטיבל Mar del Plata Film Festival הוא הגדול ביותר בדרום אמריקה ונחשב לאחד מעשרת פסטיבלי הסרטים הגדולים והנחשבים בעולם

29 נובמבר 2016
"אנשים שהם לא אני", סרט הגמר של הדס בן-ארויה
לצפייה בטריילר של הסרט (צילום: מידן ארמה)

אירוע חסר תקדים בעולם הקולנוע הסטודנטיאלי: סרט גמר של סטודנטית, שהתמודד בקטגוריית הפיצ'רים מול בימאים ידועים מהעולם, קטף את הפרס הראשון. הסטודנטית היא הדס בן-ארויה, מבית הספר לקולנוע ולטלוויזיה ע"ש סטיב טיש. זה סרטה הראשון באורך מלא, שהופק כעבודת גמר, אותו כתבה, ביימה, הפיקה וגם משחקת בו את הדמות הראשית. הבכורה הישראלית של הסרט הייתה בפסטיבל חיפה, והבכורה העולמית בפסטיבל לוקארנו.

 

פגיעותו של דור ה-Y

העלילה עוקבת אחר ג'וי, הנמצאת באמצע שנות העשרים לחייה, ומתרכזת בלנסות להבין מה מקומה ומה רצונה מעצמה ומעולם הדייטינג. היא מתקשה להתמודד עם הפרידה מבן זוגה, ולא מרפה ממנו, עד שהיא פוגשת בניר, אינטלקטואל פטפטן שחי באופן חופשי ומעורר בה השראה. ג'וי לא מצליחה באמת להתאהב בבחור החדש, ובינתיים לא מפסיקה לשכב עם בחורים זרים. סרטה של בן ארויה מספר את סיפורם של צעירים בני דור ה-Y, המשתוקקים לאינטימיות שהם לא מצליחים לייצר, שמדברים בלי סוף, אבל דבר שהם אומרים אינו אותנטי.

 

מדברי חבר השופטים על הסרט: "הבימאית הישראלית הצעירה מפתחת דמות שאבודה בתוך הווה שאינה מרוצה ממנו, ואינה מרפה מעברה. עם משחק טבעי ואורגני, ותסריט חריף, עם הומור רגיש ונקודת מבט צינית, היא מצליחה בסרטה הראשון והמדויק, לנתח קונפליקטים, פחדים ופגיעות אוניברסלית, בצילום קרוב ובזרימה מהפנטת. סרטה של הדס נולד מתוך התבוננות פנימית שמציגה את הפחדים הגדולים ביותר, המשותפים לדור שלם."

 

לגעת בלבבות

בראיון שערכו עימה מיד לאחר הזכייה סיפרה הדס שהסרט נעשה בתקציב נמוך, עם חברים שהאמינו בו. "רצינו לעשות קולנוע ולהגיד באמצעותו משהו שחשוב לנו." אומרת הדס, "העובדה שזכיתי בפרס הזה, מראה שמה שחשוב זה לא התקציב וכמות האפקטים, אלא להיות נאמן לעצמך ולמה שאתה מרגיש, ולהצליח לגעת בלבבות של אנשים. הידיעה הזו על תעשיית הקולנוע ועל העולם בכלל, עושה אותי מאוד מאושרת."

 

לכתבה בווריאטי >

 

לכתבה בהוליווד ריפורטר >

 

לידיעה באתר הפסטיבל >

 

(צילום: Evelyn Bazzana)

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>