אוניברסיטת תל אביב תעניק השבוע תוארי דוקטור כבוד לשנת 2017

מדי שנה מעניקה אוניברסיטת תל אביב תארי דוקטור של כבוד לשורת חוקרים פורצי דרך ומנהיגים מעוררי השראה מהארץ ומהעולם

11 מאי 2017

בטקס חגיגי שיערך ב-18.05.17, בשעה 20:00 באולם סמולארש, אוניברסיטת תל אביב תעניק תארי דוקטור של כבוד לשורת חוקרים פורצי דרך ומנהיגים מעוררי השראה מהארץ ומהעולם. בין מקבלי התארים:

 

 

ד"ר מריו דראגי, איטליה – מהכלכלנים המובילים בעולם

ד"ר מריו דראגי מכהן מאז שנת 2011 כנשיא הבנק המרכזי האירופי, ובעבר שימש כנגיד הבנק המרכזי של איטליה וכמנכ"ל משרד האוצר האיטלקי. התואר יוענק לו לאות הוקרה על הישגיו יוצאי הדופן כאחד הכלכלנים וקובעי המדיניות המובילים בעולם; על מנהיגותו המופתית כנשיא הבנק המרכזי של אירופה בתקופה גורלית ביותר עבור המערכת המוניטארית האירופאית והאיחוד האירופי; על תפקידו המרכזי בייצוב השווקים הפיננסיים ובמניעת קריסה מערכתית של כלכלת אירופה; על מיומנותו, תעוזתו וחזונו בניהול המשבר הכלכלי והפיננסי באירופה; על פעילותו להעצמת שיתופי פעולה בינלאומיים בדרגים הגבוהים, ככלי לקידום היציבות הפיננסית, לפיתוח תהליכי שוק יעילים ולצמצום הסיכונים המערכתיים; ועל ידידותו החמה כלפי מדינת ישראל. 

 

 

רטאן נ' טאטא, הודו – פילנתרופ ואיש עסקים בינלאומי

רטאן נ' טאטא הינו איש עסקים הודי בולט ובעל שם. הוא השתייך לקבוצת טאטא במשך יותר מ-50 שנה, וכיהן כיו"ר משנת 1991 ועד פרישתו לגמלאות ב-2012. תחת הנהגתו צמחה הקבוצה במידה משמעותית, והייתה לתאגיד בינלאומי אדיר, ששוויו מעל 100 מיליארד דולר. התואר מוענק לו לאות הוקרה על מעמדו ופועלו כאחד מאנשי העסקים המובילים בהודו והפילנתרופים והמשמעותיים בה; על קריירה מזהירה לאורך יותר מחמישה עשורים בקבוצת טאטא, אשר הפכה תחת הנהגתו מחברה מקומית שהתמקדה בשוק ההודי, לתאגיד ענק חובק עולם; על התארים והאותות הרבים שהוענקו לו, בארצו וברחבי העולם, בהם תואר אבירות כבוד; על הישגיו בחיזוק הקשרים האקדמיים, העסקיים והאסטרטגיים בין הודו לבין ארצות שונות, בהן ישראל; ועל ידידותו החמה ורבת הערך כלפי אוניברסיטת תל אביב, ותמיכתו הנדיבה בקרן מומנטום של האוניברסיטה, בשיתוף עם קרן המלגות של קבוצת טאטא.

 

 

כבוד חבר הפרלמנט טוני אבוט, אוסטרליה

טוני אבוט כיהן כראש ממשלת אוסטרליה בין השנים 2015-2013, כמנהיג האופוזיציה מ-2009 עד 2013 וכחבר הפרלמנט האוסטרלי מאז 1994. התואר יוענק לו על היותו מדינאי לדוגמא, המקדם את ערכי החירות, הדמוקרטיה וזכויות האדם; על קריירה פוליטית דינמית בשירות העם האוסטרלי לאורך עשרות שנים, בין היתר כראש הממשלה וכמנהיג האופוזיציה; על תמיכתו הערכית, העקרונית והאוהדת באוכלוסייה האבוריג'ינית באוסטרליה; על ידידותו האיתנה כלפי הקהילה היהודית באוסטרליה; על אומץ לבו במאבק נגד האנטישמיות ודעות קיצוניות אחרות; ועל תמיכתו המוצקה והמפורשת במדינת ישראל, כולל מאמציו המתמשכים לחיזוק הקשרים בין אוסטרליה לישראל. 

 

 

 

פרופ' גונתר שטמברגר, אוסטריה – חוקר בינ"ל בתחום לימודי היהדות

פרופ' אמריטוס גונתר שטמברגר הינו אחד החוקרים החשובים והנודעים בעולם בתחום לימודי היהדות, ובעבר כיהן, בין היתר, כראש המכון ללימודי היהדות באוניברסיטת וינה. התואר יוענק לו כהוקרה על מעמדו כאחד מחוקרי היהדות המוערכים, המשפיעים והפוריים ביותר בעולם; על בקיאותו המופלאה בספרות היהודית של ימי בית שני, בספרות חז"ל וביחסים בין היהדות לנצרות בעת העתיקה; על תרומתו הרבה לחיזוק מעמדם וחשיבותם של לימודי היהדות באוניברסיטאות ברחבי אירופה ובעולם כולו; על ספריו מעצבי התחום ומעשירי הדעת, שהיו לספרי חובה עבור תלמידים בלימודי היהדות בכל העולם, ותורגמו לעשרות שפות; ועל שיתוף פעולה נרחב ופורה עם חוקרים ישראלים, בהם חוקרים מאוניברסיטת תל אביב. 

 

 

 

פרופ' אוה מרדר, ארה"ב – חוקרת בעלת שם בינ"ל למדעי המוח

פרופ' אוה מרדר הינה מופקדת קתדרת ויקטור וגוונדולין ביינפילד למדעי המוח באוניברסיטת ברנדייס שבארה"ב. התואר יוענק לה על תרומתה יוצאת הדופן למדעי המוח, ובמיוחד להבנת רשתות תאי העצב; על עבודתה החדשנית, אשר הובילה לשינוי תפיסתי בחשיבתם של מדענים אודות המבנה והתפקוד של מעגלים עצביים במוח, ופרצה את הדרך אל תחומי מחקר חדשים לחלוטין; על חזונה החלוצי בייזום תוכניות לימודים לתואר ראשון במדעי המוח, לפני קרוב ל-30 שנה; על רשימה ארוכה של פרסומים קנוניים, עיטורים ותארי כבוד, ביניהם פרס קוולי למדעי המוח; על מסירותה הרבה, כמורה וכמנטורית, לדורות חדשים של חוקרי מוח צעירים, שרבים מהם היו למדענים ידועי-שם בזכות עצמם; על השפעתה ועל פועלה בחיזוק מעמדן של נשים במדע; ועל קשריה החמים ורבי-הערך עם הקהילה המדעית בישראל בכלל, ועם אוניברסיטת תל אביב ובית הספר סגול למדעי המוח בפרט.

 

 

 

פרופ' יונג שיאו, סין – מהמדענים והממציאים המובילים בתחום הכימיה

פרופ' יונג שיאו הינו נשיא אוניברסיטת צ'ינגחואה שבסין. פרופ' יונג מכהן כנשיא שותף של פורום החדשנות סין-ישראל, לצד נשיא אוניברסיטת תל-אביב – פרופ' יוסף קלפטר. התואר יוענק לו על מעמדו כאחד המדענים, המורים והממציאים המובילים בסין בתחום מדעי הכימיה; על נחישותו להפוך את ממצאיו לטכנולוגיות שימושיות, המעשירות את החברה ומיטיבות עם האנושות כולה; על מאמציו לקידום החדשנות והיזמות בקרב אנשי האקדמיה בסין; על מחויבותו לטיפוח קשרים אמיצים בין סין לישראל, במגזרי האקדמיה, הממשל והתעשייה; ועל ידידותו החמה כלפי ישראל בכלל, ואוניברסיטת תל אביב בפרט.

 

 

 

 

רעיה שטראוס בן-דרור, ישראל – פילנטרופית ויזמית חברתית

רעיה שטראוס הייתה אחת הבעלים וחברת דירקטוריון בקבוצת שטראוס, מהתאגידים העסקיים המובילים בישראל. כיום היא מכהנת כנשיאה שותפה של חברת שטראוס השקעות. מאז פרשה לגמלאות מתמקדת שטראוס ביזמות חברתית ופילנתרופית: פעילותה הציבורית הנרחבת זיכתה אותה בתארי כבוד רבים, ואף בהדלקת משואה ביום העצמאות ה-62 של מדינת ישראל. התואר יוענק לה על תרומתה המשמעותית לצמיחתה של מדינת ישראל, כאשת עסקים וכפילנתרופית; על מנהיגותה לאורך 40 שנה בקבוצת שטראוס, לצד אחיה מיכאל – תקופה שבה שגשגה הקבוצה, והייתה לתאגיד רב-לאומי מצליח; על רוחה הייחודית, רוח של מסירות ואהבת אדם, שהובילה את קבוצת שטראוס להטמעת ערכים של אחריות חברתית; על תמיכתה האישית ביוזמות המקדמות הזדמנויות, מטפחות מעורבות אזרחית, ומעודדות המשכיות יהודית; על אמונתה העמוקה בפילנתרופיה ככלי לקידום חברתי וכלכלי, במיוחד עבור תושבי הגליל המערבי; על מאמציה לחולל שינוי משמעותי במגזר הפילנתרופי בישראל; ועל ידידותה החמה כלפי אוניברסיטת תל אביב, כחברה מעורבת בחבר הנאמנים וכתורמת נדיבה אשר, בין שאר פעולותיה, הקימה לאחרונה את מרכז רעיה שטראוס לחקר עסקים משפחתיים בפקולטה לניהול.

 

 

מאיר לינזן, ישראל – אישיות ציבורית פעילה ומעורבת בישראל

מאיר לינזן הינו שותף בכיר והשותף המנהל בהרצוג פוקס נאמן, משרד עורכי הדין הגדול בישראל. התואר יוענק לו על הישגיו כאישיות ציבורית פעילה ומעורבת בישראל וכמומחה משפטי בתחומי המיסוי הבינלאומי והמסחר האלקטרוני; על פועלו המבורך והמוערך, ללא תמורה כספית, בארגונים ציבוריים מקצועיים רבים, בין השאר: יו"ר ועדות מסים וארגונים בינלאומיים של לשכת עורכי הדין, יו"ר הקרן לשיתוף פעולה כלכלי, חבר מועצת המנהלים של הארגון הבינלאומי של משפטנים יהודים;  על קשריו המיוחדים לאורך השנים עם הפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן באוניברסיטת תל אביב, שהוא נמנה עם בוגריה, ועל מאמציו הבלתי נלאים לגייס עבורה ידידים ותומכים חדשים; על אמונתו העזה כי הלימודים לתארים מתקדמים מהווים מפתח לחיזוק מערכת המשפט הישראלית, במיוחד בקרב קהילת עורכי הדין; ועל נכונותו העמוקה לחלוק את תובנותיו ואת מומחיותו עם דורות חדשים של משפטנים, הן באקדמיה והן במערכת המשפט, למען החברה הישראלית כולה.

 

 

 

 

פוראן נזריאן, ארה"ב – מנהיגה חברתית בינלאומית למען זכויות האישה

פוראן נזריאן נולדה בטהרן שבאיראן. בגיל 24 הצטרפה לארגון הנשים האיראניות היהודיות וכחברת הוועד המנהל של הארגון סייעה ביישום תכניות חינוכיות עבור בני נוער וצעירים בקהילה. בשנת 1978, בעקבות המהפכה האסלאמית באיראן, היגרו פוראן נזריאן ומשפחתה ללוס אנג'לס. שם היא הצטרפה להדסה, הארגון הציוני של נשות אמריקה, והגיעה לדרגת נשיאה שותפה. בשיתוף עם בעלה, יצחק פרויז נזריאן, היא יזמה מספר פרויקטים חשובים באוניברסיטת תל אביב, ביניהם הקמת בניין פוראן ויצחק פרויז נזריאן. כיום מכהנת פוראן נזריאן כחברת דירקטוריון פעילה בארגון ידידי המרכז להעצמת האזרח בישראל. התואר יוענק לה על היותה מנהיגה בולטת ומעוררת השראה בחיי הקהילה היהודית בלוס אנג'לס; על פעילותה הבלתי נלאית לקידום זכויות נשים ורווחתן; על מסירותה המופתית לערכי הפילנתרופיה, ועל נכונותה לסייע לאלה הזקוקים לעזרה; על תמיכתה בהשכלה הגבוהה בישראל, עם דגש מיוחד על אוניברסיטת תל אביב, בה היא ובעלה פרויז, הקימו קתדרה ללימודי איראן המודרנית וכן בניין חיוני ומרכזי; ועל מחויבותה העמוקה וארוכת-השנים כלפי מדינת ישראל, המתבטאת, בין היתר, בקידום החברה האזרחית והעצמת האזרח.

 

 

תואר עמית כבוד

 

 

הבימה – התיאטרון הלאומי של ישראל

תיאטרון הבימה, התיאטרון המקצועי הראשון בעולם בשפה העברית, הוקם במוסקבה בשנת 1917. התואר מוענק לו על מעמדו כסמל תרבות ישראלי; על מחויבותו הבלתי מתפשרת לטיפוח המצוינות בקרב דורות חדשים של מחזאים, במאים, שחקנים ומעצבים ישראלים; על רפרטואר עשיר של מחזות, אשר מתעוררים לחיים על הבמה באמצעות צוות מובחר של שחקנים; על היותו שגריר מצטיין וייחודי של התרבות הישראלית במגוון פסטיבלי תיאטרון בינלאומיים יוקרתיים; ועל שותפותו ארוכת השנים עם אוניברסיטת תל אביב, למען אמנויות הבמה בישראל.

 

 

 

שירה שופטי, ישראל – אשת חינוך וחזון

שירה שופטי הינה אשת חינוך מסורה מזה למעלה מ-40 שנה. בימים אלה היא פורשת מתפקידה כראש היחידה לנוער שוחר מדע על שם דב לאוטמן באוניברסיטת תל אביב. התואר מוענק לה על תרומתה הרבה לחברה הישראלית כאשת חינוך וחזון, המעניקה השראה לכל הסובבים אותה מזה 40 שנה; על אמונתה העמוקה בכוחו של החינוך להרחיב הזדמנויות ולגשר על פערים חברתיים; על מנהיגותה הסוחפת ועל הלהט והמעוף בהובלת היחידה לנוער שוחר מדע, כמקום בו יכולים בני נוער מוכשרים מכל רבדי החברה לממש את יכולותיהם בתחום האקדמי; על חלקה המרכזי בהכנת דורות חדשים של בני נוער לתפקידי מנהיגות עתידיים בצבא, בתעשייה, בחינוך ובאקדמיה של מדינת ישראל; ועל 30 שנות שירות מסור באוניברסיטת תל אביב.

 

 

 

מדליית ג'ורג' ס' ווייז

 

 

השגריר סטיוארט א. אייזנשטט, ארה"ב

סטיוארט אייזנשטט הינו דיפלומט בינלאומי ומשפטן, המכהן כיועץ מיוחד למזכיר המדינה של ארה"ב בנושא השואה, וכנציג ראשי במשא ומתן מול ממשלת גרמניה, מטעם הוועידה על תביעות יהודיות חומריות כנגד גרמניה. בעבר שימש סטיוארט אייזנשטט במגוון רחב של תפקידים תחת שלושה מנשיאי ארה"ב, בהם יועץ ראשי למדיניות פנים של הנשיא ג'ימי קרטר, שגריר ארה"ב לאיחוד האירופי וסגן שר האוצר. המדליה מוענקת לו על מעמדו ותפקידו המוביל בהנהגת ארה"ב לאורך עשרות שנים, תחת נשיאים שונים ובמגוון משרות חיוניות: כמדינאי בינלאומי, כקובע מדיניות, כדיפלומט, כמשפטן וכמומחה בתחום הפיננסי; על מאמציו הבלתי נלאים לעשיית צדק עם קורבנות השואה; על מחויבותו להנצחת זכרה ולקחיה של השואה בקרב בני הדור הצעיר; על פועלו המתמשך מטעם ממשלת ארה"ב, למען קידום מטרות חברתיות, סחר חופשי, ביטחון אנרגטי, מדיניות בתחום שינויי האקלים והעצמת האיחוד האירופי; על הישגיו החשובים בהידוק הקשרים בין ארה"ב לישראל; על מנהיגותו רבת הערך בחיזוק ישראל והעם היהודי בתפוצות; ועל ידידותו העמוקה והאיתנה כלפי מדינת ישראל.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>