נחנך האודיטוריום החדש ע"ש רעיה ויוסף יגלום

האודיטוריום ע"ש רעיה ויוסף יגלום, הצמוד לבניין הסנאט, מכיל 200 מקומות ישיבה וישמש לצורך ישיבות הסנאט וחבר הנאמנים ולהרצאות

24 יוני 2015
הגב' רעיה יגלום עם פרופ' קלפטר ופרופ' פרנקל

באירוע חגיגי במיוחד במהלך מושב חבר הנאמנים, נחנך האודיטוריום החדש והחדיש ע"ש רעיה ויוסף יגלום. האירוע נפתח בגיזרת סרט הכניסה על ידי נינהּ של רעיה יגלום, ונערך בנוכחות אורחים רבים מהארץ ומחו"ל וכן בכירי האוניברסיטה.

 

האודיטוריום ע"ש רעיה ויוסף יגלום, הצמוד לבניין הסנאט, הוא אולם רב-תכליתי, שישמש הן לצורך ישיבות הסנאט וחבר הנאמנים והן להרצאות. האולם מכיל כ-200 מקומות, קירותיו מצופים עץ, ויש לו תקרות אקוסטיות מיוחדות.

 

לבנות, לבנות ולבנות

נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, נשא דברים בטקס וציטט דברים שאמרה לו בעבר רעיה יגלום, לפיהם האובססיה שלה היא "לבנות, לבנות ולבנות. אני יודעת שבאמצעות בנייה נגדיל את הפעילויות שלנו". פרופ' קלפטר מנה את הישגיה הרבים של יגלום, סיפר על ההיכרות ביניהם וציין את המחויבות הממושכת והעמוקה שלה לאוניברסיטה. "היא תמיד ראתה בחבר הנאמנים גוף חשוב ומרכזי למארג של חיי האוניברסיטה", אמר, "לכן היא רצתה שיהיה לו בית משלו במקום מרכזי בקמפוס. אני בטוח שבאולם הזה ייוולדו רעיונות גדולים, שיעצבו ויובילו את התפתחות האוניברסיטה והמדינה. לא נהיה יותר 'יהודים נודדים' בקמפוס", אמר פרופ' קלפטר בחיוך והודה בחום ליגלום.

 

"כמה נפלא לחגוג את לידתו של האולם הזה", אמר יו"ר חבר הנאמנים, פרופ' יעקב פרנקל, שכינה את יגלום "מנהיגה ישראלית גדולה". פרופ' פרנקל הוסיף, כי יגלום מייצגת תרומה לחברה האזרחית ועזרה לחלקים החלשים בה. "מנהיגות, ציונות, העצמה, חינוך, אחריות חברתית וקשר בין ישראל לגולה - כולם נמצאים כאן", אמר.

 

רעיה יגלום, בת 95, היגרה לארץ ישראל המנדטורית מרומניה כשהייתה בת 19. היא למדה באוניברסיטה העברית, הצטרפה לארגון המחתרת "ההגנה" ונטלה חלק במפעל הבאת העולים ארצה. במשך שנים כיהנה כנשיאת ארגון ויצ"ו העולמי.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>