ארבעה דוקטורנטים מבית הספר למדעי היהדות זכו במלגת נשיא המדינה למצוינות ולחדשנות מדעית

המלגה על סך 150,000 ש"ח האחת, נועדה לתמרץ מחקר ועשייה מדעית ולהביא לקידום המצוינות והחדשנות המדעית בישראל

14 פברואר 2016
ארבעה דוקטורנטים מבית הספר למדעי היהדות זכו במלגת נשיא המדינה למצוינות ולחדשנות מדעית
מימין לשמאל: פרופ' דוד אסף, ידידה קורן, דוד גדג', פרופ' תמר סוברן, אביעד רכט וסיגלית אור

טקס חלוקת מלגות נשיא המדינה למצוינות וחדשנות מדעית נערך לאחרונה בבית הנשיא בירושלים. עם 12 מקבלי המלגות נמנו ארבעה דוקטורנטים מאוניברסיטת תל אביב, כולם מבית הספר למדעי היהדות. "זו גאווה גדולה עבורנו", אומרת ראשת בית הספר, פרופ' תמר סוברן.

 

מלגות הנשיא למצוינות ולחדשנות מדעית ניתנות לדוקטורנטים מצטיינים על מנת לעודד הכשרה ומחקר אקדמי איכותי, להעלות את המודעות הציבורית לתחומי ידע מגוונים, לתמרץ מחקר ועשייה מדעית ולהביא לקידום המצוינות והחדשנות המדעית בישראל. כל זוכה קיבל מלגה בסך 150,000 שקל, שתתפרס על פני שלוש שנים.

 

הזוכים במלגות היוקרתיות הם: סיגלית אור, מלימודי התרבות העברית, מגמת פילוסופיה יהודית (מנחה: פרופ' ורד נועם); דוד גדג', מהיסטוריה של עם ישראל (מנחה: פרופ' ירון צור); ידידה קורן, מלימודי התרבות העברית, מגמת פילוסופיה יהודית (מנחה: פרופ' ישי רוזן-צבי); ואביעד רכט, אף הוא מלימודי התרבות העברית, מגמת פילוסופיה יהודית (מנחה: פרופ' ורד נועם).

 

מפגש בין תרבויות - נקודה של אור

נושא המלגות השנה היה: "עֵבֶר, עֲרָב וֶאֱדוֹם  - נקודות חיכוך ומפגשים בין ובתוך תרבויות, דתות, לשונות ועמים". בדבריו בטקס ציין הנשיא, ראובן (רובי) ריבלין, שהנושא קרוב במיוחד לליבו. פרופ' סוברן מסבירה ומוסיפה: "אביו של הנשיא תרגם, כידוע, את הקוראן לעברית, וכבנו של אביו - המפגש בין תרבויות הוא בעיניו נושא ראשון במעלה וראוי. ריבלין הוסיף ואמר בטקס שהוא רואה בטיפוח נושא זה - של מגע ופתיחות בין תרבויות - תשובה למציאות ימינו ההולכת ומקצינה. הטקס כולו היה נקודה של אור שיצאה מבית הנשיא: אנשים צעירים ומוכשרים משקיעים זמן ומחשבה לחקור נושאים במדעי הרוח ובלימודי היהדות, ונשיא המדינה מכבד ומטפח אותם".

 

איך מסבירה פרופ' סוברן את הצלחת הדוקטורנטים? "ההסבר טמון באיכות ובמקוריות של עבודות המחקר שלהם", היא משיבה. "יש לנו תלמידים מצטיינים וסגל מורים מצוין, שמלהיב אותם לחקור נושאים חשובים ועמוקים. שלושת המנחים הם חוקרים מהשורה הראשונה, מרצים מצוינים שמושכים אחריהם אנשים צעירים ומוכשרים להמשיך בדרכם."

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>