ספר עד הבית

הסטודנט שולח וואטס אפ לספרנית, וספרי העיון מגיעים אליו באמצעות שליח על קטנוע עד לפתח הבית

30 נובמבר 2020
מביאים את הספרייה הביתה

בזמן משבר הקורונה שירותי המשלוחים הרחיבו מאוד את התפוצה שלהם, אך כעת מסתבר שלצד המשלוחים המסורתיים של מזון וחבילות דואר, הנהגים הזריזים על הקטנועים החלו גם למסור ספרי עיון אקדמיים שלא ניתן להמיר אותם לגרסה דיגיטלית - עד בית הלקוח.

 

מדובר בשירות חדש של הספרייה למדעי החברה ולניהול ולחינוך ע"ש ברנדר-מוס באוניברסיטת תל אביב שמצאה פתרון יצירתי לימי הסגר והגבלות התנועה בזמן הקורונה. "כמו כל תחומי החיים בישראל, גם אנחנו, מנהלות הספריות האקדמיות, נאלצנו לעשות התאמות בצורת העבודה שלנו, כדי שהסטודנטים והחוקרים יוכלו להמשיך בשגרת הלמידה האקדמית", מספרת שלומית פרי, מנהלת הספרייה.

 

"מאז פרוץ משבר הקורונה הרחבנו מאוד את הגישה לאלפים רבים של ספרי עיון ומחקר דיגיטליים, על מנת להנגיש את מאגר הידע העצום הקיים בספריות האוניברסיטה. במקביל לכך חיפשנו דרך יצירתית שבאמצעותה נוכל להעמיד לרשות הסטודנטים גם את הספרים שאינם נמצאים במאגר הדיגיטלי, ומהר מאוד הבנו שמה שטוב לפיצה, ביגוד ומוצרי חשמל טוב גם לספריות באוניברסיטאות," אומרת פרי.

 

המיזם "ספר עד הבית" שניתן לסטודנטים ולחוקרים זכה להצלחה רבה ותוך זמן קצר כל ספריות האוניברסיטה הצטרפו גם הן לשירות החשוב. "לשמחתנו הרבה, תוך זמן קצר ההיענות למיזם הייתה גבוה וגם כאן נאלצנו לאלתר ולהתאים את עצמנו למציאות המשתנה. בשל הפניות הרבות של הסטודנטים וחברי הסגל החלטנו לקבל פניות גם בוואטס אפ ובזום. צוות הספרייה מדריך את הסטודנטים כיצד לחפש את המידע במאגרים הדיגיטליים, ובמידת הצורך, אנחנו אורזים את הספר או המחקר ומזמינים את שרותי המשלוח, שמגיעים במהירות וביעילות עד פתח הבית".

 

לאתר הספריות של אוניברסיטת תל אביב >

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>