"מובילים לבוגרי החינוך החרדי" באוניברסיטת תל אביב

תוך 5 שנים זינק מספר הסטודנטים החרדים מ-2 לכ-170 סטודנטים

19 יולי 2020
גליה גבעולי (שנייה משמאל) עם יוצרי ושחקני הסדרה "שטיסל", במסגרת מפגש העשרה לחברי תוכנית "מובילים לבוגרי החינוך החרדי"

בימים אלו נסגרת ההרשמה לתכנית "מובילים לבוגרי החינוך החרדי" באוניברסיטת תל אביב. ככל הנראה, בשנת הלימודים הקרובה צפויים ללמוד באוניברסיטה כ-170 סטודנטים חרדים במגוון רחב של תחומי לימוד: הנדסה, מדעים מדויקים, עבודה סוציאלית ופסיכולוגיה, משפטים, מדעי החברה, מדעי הרוח, חינוך ועוד.

 

התוכנית יצאה לדרך בשנת תשע"ו, אז למדו במסגרתה רק שני סטודנטים חרדים, אשר החלו לימודים לתואר ראשון במשפטים. כעבור שנתיים (תשע"ח), התוכנית כללה 52 סטודנטים חרדים, ומגוון תחומי הלימוד התרחב מאוד, ובשנת תשע"ט 97 סטודנטים חרדים ויוצאים בשאלה השתלבו בתוכנית.

 

בשנה הנוכחית, תש"פ, התוכנית כללה כ-130 סטודנטים, על פי הפילוח הבא: 65% גברים ו-35% נשים. כמו כן, 53% מהסטודנטים שהשתלבו בתוכנית לומדים לתואר ראשון ו-47% לתואר שני (מתוכם שלוש נשים לומדות לדוקטורט). 18% מהסטודנטים שלומדים כעת בתוכנית הם חוזרים בשאלה והיתר חיים אורח חיים חרדי.

 

גליה גבעולי מנהלת התוכנית באוניברסיטת תל אביב מציינת בהתרגשות, כי עד כה לא היו סטודנטים שנשרו מהלימודים, ולהערכתה, תוך 3 שנים מספר הסטודנטים אף יוכפל. לדבריה, האוניברסיטה אינה מתפשרת על רמת הלימודים, אך עושים ככל שניתן את ההתאמות הנדרשות בתנאי הקבלה.

 

כמו כן, במסגרת התוכנית, הסטודנטים זוכים לליווי צמוד של מנטורים מהאוניברסיטה, שמסייעים להם להתגבר על החסמים החברתיים והתרבותיים. בנוסף הסטודנטים מקבלים תמיכה אקדמית נרחבת באמצעות שיעורי עזר פרטיים, לפי צורך. האוניברסיטה מקיימת סדנאות להכנה למבחנים, ניתן ייעוץ רגשי ופסיכולוגי, וכן סבסוד של כ-90% בתעריף האבחונים ללקויות למידה.

 

"בעבר היה נדיר לראות סטודנט חרדי מתהלך בקמפוס, והיום לשמחתי יש לנו מצטייני רקטור ומצטיינים אחרים כמעט בכל הפקולטות. מדובר באתגר מאוד מורכב עבור הסטודנטים החרדים, אך אנחנו כאוניברסיטה לא מוכנים לוותר על אף סטודנט, וביחד, בכוחות משותפים, הסטודנטים מצליחים להתגבר על המכשולים וזוכים להישגים יפים מאוד בלימודים," מסכמת גבעולי.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>