פרופ' נתן נלסון זכה בפרס ישראל בתחום חקר מדעי החיים

אוניברסיטת תל-אביב גאה על זכייתו של פרופ' נתן נלסון מהמחלקה לביוכימיה וביולוגיה מולקולרית בפרס ישראל בתחום חקר מדעי החיים

31 דצמבר 2012

פרופ' נתן נלסון מהמחלקה לביוכימיה וביולוגיה מולקולרית זכה בפרס ישראל בתחום חקר מדעי החיים. פרופ' נתן נלסון הינו מומחה לביוכימיה וביולוגיה מולקולרית בעל שם בינלאומי בתחום המחקר הבסיסי של חלבונים וקומפלקסים של מולקולות בקרומי התא. בין תגליותיו החשובות: בידוד ואפיון קומפלקסים המעורבים בתהליכים הביו-אנרגטיים של התא, שפסגתה פענוח המבנה הגבישי של PS1, קומפלקס מורכב מאד המעורב בתהליך הפוטוסינתזה בצמחים; גילוי גנים המקודדים למוליכים שונים, בהם מוליכים עצביים מוליכי-מתכות ואחרים, ואפיון פעילותם.

 

בנימוקי ועדת פרס ישראל נאמר כי: "פרופ' נתן נלסון פענח את המבנה המרחבי של המערכת הפוטוסינטתית (מערכת ההטמעה) בצמחים עילאיים בעזרת שיטות ביוכימיות וקריסטלוגרפיות. פוטוסינתזה היא התהליך האחראי על יצור רוב המזון, הדלק והחמצן על פני כדור הארץ. פרופ' נלסון גם הראה כיצד תובנה זו יכולה להביא לשימוש מושכל בהתקנים ננו-טכנולוגיים לייצור אנרגיה מאור השמש. במקביל פענח נלסון את מנגנון הפעולה של מערכות נשאי מתכות ומשאבות להן חשיבות מרכזית בתהליכים ביוכימיים במוח ומחוצה לו. פרופ' נלסון העמיד וממשיך להעמיד דורות של תלמידים באוניברסיטאות בארץ".

 

פרופ' נלסון זכה בפרסים יוקרתיים בישראל ובעולם, ונבחר לחבר ה-EMBO - הארגון האירופי למצוינות במדעי החיים. כמו כן שימש כנשיא האגודה הישראלית לביוכימיה וביולוגיה מולקולרית, וכמנהל מכון דניאלה ריץ' לביולוגיה מבנית.

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>