הסרט "נעורים" בדרך למוסקבה

סרטה של שי-לי עטרי התקבל לתחרות הרשמית של פסטיבל מוסקבה המוערך

18 אפריל 2021
שי-לי עטרי
שי-לי עטרי

הסרט "נעורים" ממשיך לקצור הישגים. לאחר שהוצג השנה בפסטיבל קאן היוקרתי, במסגרת תחרות הסינפונדסיון (Cinéfondation), התקבל סרטה של סטודנטית בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש שי-לי עטרי לתחרות הסרטים הקצרים בפסטיבל מוסקבה המוערך, שיתקיים השנה בפעם ה-43. שני הפסטיבלים מדורגים גבוה ברשימת ה-,A-list וזהו הישג נדיר להתקבל לשניהם.

 

הסרט (30 דק'), הופק כפרויקט סוף שנה ב', והוא מספר את סיפורה של אור, העוברת שיקום בבית אימה בקיבוץ אחרי תאונה, כשלחייה נכנס פיזיותרפיסט חדש שמעורר בה חלקים רדומים. אור נקרעת בין החיים עם מגבלה לבין הרצון להילחם על הנשיות שלה. העלילה מבוססת על סיפורה האישי של שי-לי, שעברה תאונת דרכים ובעקבותיה שיקום ארוך שנמשך מספר שנים, והיא אף משחקת בתפקיד הראשי בסרט לצד יגאל ברנר וריטה שוקרון צרפתי. מנקודת המבט של יושבת בכיסא הגלגלים, היא חוקרת את שחרור הנשמה שלה מקליפת הגוף, ובסרט היא מנסה לשאול שאלות על הדרך שבה נשיות יכולה להתקיים בתוך נכות. את הסרט ליוותה מיה דרייפוס במסגרת חונכות הבימוי של סרטי קיץ, והוא הופק בשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, בתמיכת המועצה הישראלית לקולנוע - משרד התרבות והספורט, ובתמיכת קרן בלווטניק. 

 

כיום שי-לי היא תלמידת שנה ד׳. בשנת 2020 היא זכתה בציון לשבח במסגרת תחרות ליצירה דוקומנטרית ע"ש דוד פרלוב, על הצעתה לסרט בשם ״בחלומות שלי אני רואה אותך״. כיום היא מתמקצעת בעריכת וידאו וסוללת את דרכה בתחומי הבימוי והכתיבה בעולם הקולנוע. ״נעורים״ הוא סרטה הראשון.

 

מתוך הסרט "נעורים"

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>