כ-28,500 סטודנטים וסטודנטיות התחילו את שנה"ל תשע"ט באוניברסיטת תל אביב

בהצלחה לכל הסטודנטים והסטודנטיות ולחברי הסגל האקדמי שמתחילים את שנת הלימודים החדשה!

18 אוקטובר 2018
"אנחנו בעוד שלוש שנים": סטודנטים חדשים בשנה א' באירוע "דייט ראשון" עם האוניברסיטה ועם אגודת הסטודנטים, שהתקיים ב-11.10.18

הבוקר נפתחה שנת הלימודים תשע"ט באוניברסיטת תל אביב, ששומרת על מעמדה כאוניברסיטת המחקר הגדולה והמבוקשת ביותר בישראל: כ-28,500 סטודנטיות וסטודנטים ילמדו בשנה"ל תשע"ט בתכניות הלימודים לתואר ראשון, שני, שלישי, לימודי תעודה, תכניות בינלאומיות ותכניות מיוחדות. בדומה לשנה שעברה, 4,800 סטודנטים חדשים יתחילו את לימודיהם לתואר הראשון, וכ-3,300 לתואר השני. 58% מכלל הסטודנטים המתחילים ללמוד השנה הן נשים.

 

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' יוסף קלפטר, ציין כי השנה ייקלטו באוניברסיטה כ-50 חוקרים חדשים מהמעולים בתחומם, כאשר רבים מהם הינם חוקרים חוזרים מפוסט-דוקטורט באוניברסיטאות עילית בחו"ל. לדבריו, סגל איכותי זה מצטרף לכ-400 חוקרים חדשים שנקלטו בשנים האחרונות, ואין ספק כי יחד עם עמיתיהם הוותיקים הם יתרמו למיצובה של אוניברסיטת תל אביב ברמה בינלאומית.

 

מדעי המחשב והנדסת חשמל הן תכניות הלימודים המבוקשת ביותר

תכניות הלימודים המבוקשות ביותר לתואר הראשון הן: מדעי המחשב במקום הראשון עם כ-2,170 נרשמים והנדסת חשמל במקום השני עם כ-1,600 נרשמים. מקצוע הרפואה מבוקש אף הוא עם 1420 נרשמים. הפקולטה הגדולה ביותר היא הפקולטה למדעים מדויקים ולומדים בה 4,350 סטודנטים.

 

 

תכניות לימודים חדשות

 

עם הפנים להיי-טק  - תכנית ייחודית להשתלבות מהירה בהיי-טק

אוניברסיטת תל אביב פותחת בסמסטר האביב השנה (במרץ 2019) תכנית חדשה וייחודית שתכשיר את בוגריה להשתלבות בעולם ההייטק. מדובר בתכנית חדשה של הפקולטה להנדסה ע"ש איבי ואלדר פליישמן בשם "מדעים להייטק" לקראת תואר ראשון דו-חוגי. את התכנית יוכלו ללמוד גם בעלי תואר ראשון והם יקבלו תואר ראשון נוסף במתכונת "חוג לאחר תואר".

 

התכנית הייחודית תעניק לסטודנטים רקע מתמטי חזק יחד עם התמקדות במחשבים ובמערכות מידע, והיא תסתיים בסטאז' מקצועי באחת מהחברות במשק. בין הנושאים הנלמדים בתכנית: מדעי הנתונים (Data Science), בינה מלאכותית, למידת מכונה (Machine Learning), הצפנה ואבטחת מידע.

 

הלימודים מאפשרים שילוב לימודי הנדסה עם כל תכנית דו-חוגית אחרת, כולל תכניות במדעי החברה והרוח. כך למשל סטודנט יוכל ללמוד מדעי הייטק פלוס כלכלה, ביולוגיה, ניהול, פילוסופיה או אפילו מזרח אסיה. יוכלו להצטרף אליה גם בעלי תואר ראשון במדעי החברה והרוח, שיוכלו ללמוד את התכנית מדעים להייטק לבדה במתכונת של "חוג לאחר תואר".

 

התכנית זכתה לאישור ולתמיכת המועצה להשכלה גבוהה וכן לתמיכת ראשי תעשיית ההייטק, המכירים בערכם של בוגרים המשלבים לימודים טכנולוגיים יחד עם תחום לימודים מתחומים אחרים כמו חברה ורוח. שר החינוך, נפתלי בנט, התייחס לתכנית ייחודית זו ואמר כי "התכנית החדשה מביאה בשורה משמעותית ומתוכננת למשוך עוד ועוד סטודנטים למקצועות המדעיים. מדינת ישראל צריכה להגדיל את כמות הצעירים המוכשרים שבוחרים ללכת לעולם ההיי-טק כדי להמשיך ולהוביל בחדשנות, ביצירתיות ובפריצות דרך שמשנות את המציאות".

 

תכנית דו-חוגית מתמטיקה וסטטיסטיקה במסלול מיוחד להייטק

תכנית הלימודים הדו חוגית במתמטיקה וסטטיסטיקה בביה"ס למדעי המתמטיקה מכשירה את הבוגר להשתלבות בענקיות טכנולוגיה כמו גוגל, פייסבוק ואמזון, הנשענות על ניהול נתוני עתק big data)).

 

במהלך הלימודים יתמודדו הסטודנטים עם ענפי המתמטיקה והסטטיסטיקה השונים, ובהם מתמטיקה שימושית, הסתברות, ניתוח מידע ולמידת מכונה (machine learning), סטטיסטיקה ומתמטיקה חישובית (הבסיס לענף ה-big data). בוגרי התכנית יהיו מצוידים בכלים ובכישורים הנדרשים לפתרון בעיות מדעיות בתעשייה ובמחקר, הדורשות לעתים קרובות שילוב כלים חישוביים וסטטיסטיים.

 

תכנית המצטיינים ללימודי פיזיקה ומדעי המוח

התואר בלימודי פיזיקה ומדעי המוח מיועד לסטודנטים מצטיינים ומוכוון להשגת פריצות דרך מדעיות בתחום, שכן שילוב של פיזיקה ומדעי המוח מאפשר להביא להבנה מעמיקה של פעילות מערכת העצבים. הסטודנטים יקבלו הכשרה בפיזיקה ובמדעי המוח, יוכלו להשתלב במחקרים בכל אחת מ-130 המעבדות למדעי המוח בפקולטות השונות או בבתי החולים המסונפים, ולהיות שותפים לפריצות הדרך הבאות. השילוב בין שני התחומים נובע מאפיון הסוגיות המורכבות בהם נתקלים החוקרים מדי יום ביומו.

 

לימודי סטטיסטיקה בשילוב עם מדעי המוח

התואר המשלב סטטיסטיקה עם מדעי המוח נולד מתוך ההבנה שבכדי להתמודד עם הכמות האדירה של הנוירונים במוחנו והקשרים הרבים שביניהם, נכנס לתמונה גם תחום הסטטיסטיקה וחקר הביצועים. במהלך התואר הסטודנטים ילמדו לארגן את המידע המחקרי הרב שנצבר, לנתח אותו ולבנות מודלים לפעילויות השונות במוחנו. הסטודנטים ירכשו כלים סטטיסטיים המספקים שיטות מחקר חדשות, הן בתיאוריה והן בניסויים בשטח, ויוכלו להתפתח כחוקרים במדעי המוח, הנהנים מידע יסודי ומעמיק בסטטיסטיקה וחקר ביצועים, ומפתחים שיטות סטטיסטיות חדשות, המותאמות לתחום מחקר זה.

 

תואר שני במדעי הרפואה לייעוץ גנטי

התואר השני לייעוץ גנטי בביה"ס לרפואה ע"ש סאקלר נולד מתוך ההכרה שהייעוץ גנטי הוא שדה המתפתח במהירות. מדובר בתחום אשר מיישם את המחקר של גנטיקה אנושית לטיפול אישי של חולים ובני משפחותיהם. יועץ גנטי מספק שירותים הקשורים למחלות גנטיות, אבחון טרום לידתי, זיהוי נשאים של מחלות תורשתיות, איתור מרכיבים תורשתיים של מחלות ממאירות ועוד. מקצוע זה משלב מחקר מעמיק של גנטיקה אנושית וטכנולוגיות חדשות עם מיומנויות ייעוץ פסיכו-סוציאלי.

 

התכנית לייעוץ גנטי מותאמת להיות רלוונטית מבחינה קלינית כבר מיום הלימודים הראשון, על כן במהלך הלימודים יקבלו הסטודנטים לתואר השני איזון של ידע תיאורטי עם הכשרה מעשית, המתבצעת במוסדות גנטיים המזוהים עם אוניברסיטת תל אביב. בוגרי התכנית יוכלו להגיש בקשה לתעודת יועץ גנטי ממשרד הבריאות, תעודה הניתנת רק לבוגרי תכנית ברמה של מאסטר ומעלה בגנטיקה אנושית אשר השלימו בהצלחה התמחות ובחינות הסמכה.

 

 מתחברים+ - תכנית פורצת דרך לקידום עשייה חברתית

אוניברסיטת תל אביב מובילה יוזמה פורצת דרך לקידום עשייה חברתית של סטודנטים וסגל באוניברסיטה. התכנית מוטמעת בהדרגה והחל משנת הלימודים הקרובה סטודנטים שהחלו ללמוד בפקולטה לאמנויות ובתכנית הרב תחומית במדעי הרוח יחויבו להשתתף בקורס משלב עשייה חברתית כחלק מלימודיהם לתואר, כאשר הכוונה היא שתוך מספר שנים כל הסטודנטים הלומדים לתואר ראשון ישתתפו באחד מתוך 175 קורסים מוצעים המשלבים ידע אקדמי ופעילות לקידום מטרות חברתיות.  

 

התכנית הפועלת זו השנה השלישית, צוברת תאוצה, ובשנת הלימודים הקרובה האוניברסיטה מציעה לסטודנטים כ-60 קורסים מרתקים בכל הפקולטות, תוך שותפות עם מעל ל-100 ארגונים ומיזמים חברתיים. בתכנית צפויים להשתתף השנה מעל ל-1,000 סטודנטים לטובת החברה בישראל. 

 

בין הפעילויות המתקיימות במסגרת התכנית: סטודנטים לרפואה ילמדו יחד עם מתמודדי נפש על היבטים חברתיים של הדרה והכללה וכן על פרקטיקות של שיקום. במהלך הלמידה המשותפת יפעלו יחד לשינוי עמדות בקרב קהילת הקמפוס לנושא. סטודנטים לפזיותרפיה ולמשפטים יפעלו יחד על מנת להתאים את הסביבה האישית והשכונתית לצרכים של אנשים בגיל הזקנה. 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>