"הביקור", סרטה של מיה קפלן מאוניברסיטת תל אביב, התקבל לפסטיבל קאן

הסרט התקבל לפסטיבל היוקרתי, במסגרת תחרות הסינפונדסיון, שמוקדשת לדור העתיד של יוצרי הקולנוע

16 יוני 2021

הסרט "הביקור" התקבל השנה לפסטיבל קאן היוקרתי, במסגרת תחרות הסינפונדסיון (Cinéfondation), אשר מוקדשת לדור העתיד של יוצרי הקולנוע. המסגרת הוקמה בתוך פסטיבל קאן בשנת 1998, ומטרתה לגלות את הדור הבא של יוצרי קולנוע מובילים, לתת להם במה ולעודד את המשך יצירתם המקורית והחדשנית. זו הפעם הרביעית בחמש השנים האחרונות שסרט מטעם בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב מתקבל למסגרת הסינפונדיסיון. 

 

"הביקור" הוא סרט הגמר של מיה קפלן, שאותו כתבה, ביימה וצילמה, והוא נעשה במסגרת פרויקט ''גיבורה 2'', שעסק באומץ לב נשי. סרט קצר נוסף שהופק במסגרת הפרויקט היה "מכתב אהבה למ"מ שלי" של עטרה פריש שהפך לסדרה המצליחה "המפקדת" בכאן 11. 

 

"הביקור" (25 דק') בכיכובם של השחקנים אלישבע ויל, שחר נץ ושמואל אדלמן, מספר על מפגש רומנטי לא שגרתי בקהילה קטנה, אשר מסתבך כאשר נגלות הנסיבות המטרידות שהובילו למפגש. הסרט עוסק בחיפוש אחר אהבה, בגילוי פרשייה מינית מטרידה ובהתמודדות של הגיבורה עם הקשר שלפתע נוצר בין השני הדברים.  

 

הסרט והפרויקט הופקו ע"י אפרת כהן וגאודאמוס הפקות, חברת ההפקות של בית הספר. מנהלותיו האמנותיות הן מיה דרייפוס ומיכל ויניק, שיזמו את הפרוייקט במטרה לתת במה ליוצרות בתחילת דרכן. הסרט הופק בשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי ובתמיכת המועצה הישראלית לקולנוע – משרד התרבות והספורט ובתמיכת קרן בלבטניק. 

 

מיה קפלן היא תסריטאית-במאית וצלמת קולנוע. בימים אלו היא מסיימת את לימודיה בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע״ש סטיב טיש, אוניברסיטת תל אביב. במהלך לימודיה כתבה, ביימה וצילמה את הסרט העלילתי ׳אחיות משחקות כדורגל בשכונה׳ (2017, פסטיבל לסבית קטלנית, הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים) יחד עם שירה שניידר, וביימה כחלק מקופרודוקציה עם בית ספר לודג׳ בפולין את הדוקומנטרי ׳החיים עוד פעם׳ (2018, פסטיבל חיפה). בין השנים 2020-2018 הייתה מיה מנהלת הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים. היום היא כותבת את סרטה העלילתי הראשון באורך מלא.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>