פרופ' נילי כהן מונתה לנשיאה הבאה של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים

שלושה מתוך תשעת החברים החדשים שנבחרו לאקדמיה אף הם מאוניברסיטת תל-אביב

11 יוני 2015
פרופ' נילי כהן, נשיאת האקדמיה הלאומית למדעים, עם פרופ' דוד הראל ממכון ויצמן, שנבחר לתפקיד סגן הנשיא

האסיפה הכללית של חברי האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים בחרה בכינוסה השנתי (ביום כ"ב בסיוון תשע"ה, 9 ביוני 2015) בפרופ' נילי כהן מהפקולטה למשפטים ע"ש בוכמן מאוניברסיטת תל-אביב, להיות הנשיאה העשירית של האקדמיה.

 

פרופ' נילי כהן היא פרופסור למשפטים באוניברסיטת תל-אביב, כיהנה כרקטור של האוניברסיטה (בשנים 1997 - 2001), והיא חברת האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים (משנת תשע"ד). תחומי המחקר וההוראה שלה הם משפט פרטי, יחסי הגומלין בין משפט פרטי לציבורי, משפט השוואתי ומשפט וספרות.

 

פרופ' כהן חיברה ספרים ומאמרים רבים בעלי השפעה בתחום בארץ ובעולם, בהם הספרים "התערבות ביחסים חוזיים" ו-"גרם הפרת חוזה", והיא מחברת שותפה של ארבעת הכרכים של "חוזים". לאחרונה פרסמה מאמר העוסק בצוואותיהם של קפקא וברוד. היא הייתה העורכת המייסדת המשותפת של ביטאון הפקולטה למשפטים "עיוני משפט" בהיותה סטודנטית לתואר הראשון באוניברסיטת תל-אביב.

 

בשנים האחרונות פרופ' כהן מרכזת את הסדרה "מועדון משפט וספר" במסגרת המכון להשתלמות עורכי-דין של אוניברסיטת תל-אביב. ספריה ומאמריה מצוטטים רבות בבתי המשפט בישראל.

 

פרופ' כהן היא כלת פרס דוכן, פרסי זוסמן (בשנים 1984 ו-1992), פרס צלטנר, פרס הרקטור להצטיינות בהוראה ופרס מינקוף להצטיינות במשפט. היא מופקדת על הקתדרה לדיני חוזים השוואתיים על שם בנו גיטר ומנהלת הקרן לזכויות אדם במשפט הפרטי על שם בברלי וריימונד סאקלר. היא חברת ה-American Law Institute, וכיהנה כחברה בוועדה לקודיפיקציה של המשפט הישראלי.

 

כמו כן בחרה האסיפה הכללית של האקדמיה תשעה חברים וחברות חדשים שיצטרפו לשורותיה, שלושה מהם מאוניברסיטת תל-אביב:

  • פרופ'  יואב בנימיני – מתמטיקה וסטטיסטיקה
  • פרופ' אבנר הולצמן –  ספרות עברית
  • פרופ' ישראל פינקלשטיין – ארכיאולוגיה

 

על האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים

האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים נוסדה לפי חוק בשנת תשכ"א (1961). חברים בה מעל מאה מבחירי מדעני ישראל. תפקידי האקדמיה הם בין היתר לטפח ולקדם פעילות מדעית בישראל, לייעץ לממשלה בעניינים הנוגעים למדיניות לאומית של מחקר ותכנון מדעי, לפרסם כתבים מדעיים ולקיים קשרים עם חוקרים עמיתים ועם גופים דומים בחו"ל. האקדמיה רואה בקידום המחקר המדעי הבסיסי אתגר בעל חשיבות לאומית, ולפיכך היא עושה בהתמדה למען פיתוח תשתית הולמת למחקר משגשג בארץ.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>