לא פייק ניוז: מר אג'יט פאי, הרגולטור המרכזי בעולם התקשורת האמריקני, ביקר בקמפוס

במסגרת ביקורו כאורח המרכז החדש לחקר ארה״ב, פגש מר פאי חברי סגל וסטודנטים ממגוון חוגים

23 דצמבר 2018

מר אג׳יט פאי, יו״ר ה-FCC (סוכנות התקשורת האמריקאית), הפועל באופן הדוק עם הקבינט של ממשל טראמפ, התארח ב-18.12.18 בקמפוס אוניברסיטת תל אביב כאורח המרכז החדש לחקר ארה״ב בשיתוף תכנית פולברייט. ביקורו של מר פאי בקמפוס היה חלק מסדרת אירועים לכבוד הפתיחה החגיגית של המרכז החדש, שנתמך בקרן תחרותית על סך מיליון ש"ח מטעם שגרירות ארה״ב בישראל, משרד החוץ האמריקאי וקרן חינוך ישראל-ארה״ב.

 

בביקורו פגש מר פאי את סגן הנשיא רענן ריין וחברים בוועד המנהל של המרכז. כמו כן, הוא הצטלם לראיון שיועלה לאתר המרכז, נשא דברים ופגש סטודנטיות וסטודנטים באוניברסיטה. באירוע בשתתפו מעל 100 חברי וחברות סגל, סטודנטיות וסטודנטים מבית הספר למדעי המחשב, החוג לתקשורת, סוציולוגיה, מדע המדינה, משפטים, מנהל עסקים, מדיניות ציבורית, ספרות וממרכז הסייבר באוניברסיטה.

 

מה בין פייק נויז וחופש הביטוי

בין השאר, דיבר מר פאי על פייק ניוז והמשמעות שלהן באופן כללי בדמוקרטיה בת ימינו, ובאופן ספציפי בפרספקטיבה שלו כרגולטור המרכזי בעולם התקשורת האמריקני. לתפיסתו, תחת ההגנה החוקתית על חופש הביטוי תחת התיקון הראשון לחוקה האמריקאית, הפתרון להתבטאות מהסוג של פייק ניוז אינו נעוץ בהגבלה על חופש הביטוי אלא להיפך, בהרחבת ״שוק הדעות״. חברי סגל מהאוניברסיטה העלו את המורכבות בגישה מעין זו, בייחוד לנוכח העובדה שהיעדר רגולציה מצד המדינה לא מבטיח את החופש המוחלט. ויתרה מכך, הרגולציה עשויה בסופו של דבר להיעשות בדרך זו או אחרת על ידי תאגידי טכנולוגיה בינלאומיים או גופים פרטיים אחרים.

 

מר פאי התייחס לנושאים נוספים כמו האתגרים העומדים בפני הדמוקרטיה בעידן הבינה המלאכותית והפרספקטיבה המרתקת שלו בעניין כרגולטור, net neutrality והחלטת ה-FCC לפני כשנה בנושא, שעוררה סערה וקריאות בדבר סוף האינטרנט, זכויות של מיעוטים מיניים והגנתם ברשת ועוד.

 

בסיכום הדברים, שיתף פאי בהשראה שהוא שואב כמנהיג מדבריו של הנשיא תיאודור רוזוולט, ובחשיבות שהוא ראה בחיי מעשה, גם לנוכח ביקורת ועל סף הקשיים. ולקינוח סיפר על היחס של הוריו להצלחתו המקצועית, ועורר הזדהות רבה וצחוק רם אצל כל הנוכחים. מר פאי הזכיר כי אוניברסיטת תל אביב היא האוניברסיטה המובילה בישראל, הדגיש את ההתרגשות שלו מהמפגש הישיר עם הקהילה החדשנית והיזמית באוניברסיטה, וביקש להמשיך ולשמור על קשר ויחסי עבודה עם המרכז לחקר ארצות הברית ועם כלל קהילת האוניברסיטה.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>