מרכז לנגישות ולתמיכה לימודית לסטודנטים עם מוגבלויות נחנך בספרייה המרכזית

המרכז, שהוקם בזכות תרומתה של משפחת פנקס, כולל ציוד ארגונומי וטכנולוגי מתקדם, כגון תוכנות הגדלה והקראה ואמצעים המיועדים לאנשים עם מוגבלויות מוטוריות

28 יוני 2015
מימין לשמאל: מר מיגל פנקס, פרופ' יוסף קלפטר ומר עמוס אלעד בחנוכת המרכז לנגישות
מימין לשמאל: מר מיגל פנקס, פרופ' יוסף קלפטר ומר עמוס אלעד בחנוכת המרכז לנגישות

לאחרונה חנך המדור לקידום סטודנטים שבדקאנט הסטודנטים מרכז תמיכה ונגישות לימודית חדש לטובת למעלה מ-100 סטודנטים עם מוגבלויות שונות הלומדים באוניברסיטה. המרכז, הממוקם בכניסה לבניין הספרייה המרכזית ע"ש סוראסקי, הוא למעשה מתחם מרווח ובו עמדות למידה הכוללות ציוד ארגונומי וטכנולוגי מתקדם, כגון תוכנות הגדלה והקראה ואמצעים המיועדים לאנשים עם מוגבלויות מוטוריות.

 

המרכז הוקם בזכות תרומתה של משפחת פנקס והוא נקרא על שם מיה ומילה (חיים) פנקס. בטקס חנוכת המרכז השתתף מיגל פנקס, שעל שם הוריו קרוי המרכז. 

 

"המטרה היא לאפשר מרחב למידה גדול, נעים ונגיש עם ציוד טכנולוגי מתקדם, שיהווה מקום ללמידה פרטנית, למידה עם חונכים, וגם למפגש מעצים עם סטודנטים נוספים בעלי צרכים דומים," מסבירה מנהלת המדור, לימור שם-טוב. לדבריה, "הכוונה היא להרחיב את הפעילות למען סטודנטים בעלי מוגבלויות וליידע אותם על אפשרויות התמיכה."

 

כאמור, באוניברסיטה לומדים כ-100 סטודנטים בעלי מגבלות שונות - ראייה, שמיעה, מגבלות פיסיות ומחלות כרוניות - הנדרשים למאמץ מיוחד על-מנת להתמודד עם הלימודים האקדמיים. הסטודנטים מלווים על ידי העובדת הסוציאלית, אילנה קאופמן, ואנשי המקצוע במדור, אשר פועלים בדרכים מגוונות על-מנת ללוות סטודנטים עם מוגבלויות. הליווי המקיף כולל, בין היתר, תיווך מול הפקולטות לצורך קבלת התאמות בבחינות, תיווך מול גופים חיצוניים כמו המוסד לביטוח לאומי ומשרד הביטחון, ייעוץ אישי, פעילויות חברתיות וקבוצתיות ומתן סיוע לימודי נרחב. "המרכז החדש בא להנגיש את הלימודים האקדמיים לסטודנטים עם מוגבלויות, להפוך את חווית הלמידה לנעימה ולתת להם תחושה שיש להם בית שבו הם יכולים לקבל מענה לצרכים המיוחדים שלהם," אומרת קאופמן.

 

המדור לקידום סטודנטים מפעיל מגוון רחב של תכניות תמיכה ללווי סטודנטים, בהן התכנית "צועדים יחד" המלווה סטודנטים בשנה א' באמצעות חונכים, וכן תכניות לליווי סטודנטים עולים ובפרט יוצאי אתיופיה, סטודנטים ערבים, סטודנטים מהפריפריה, סטודנטים מתכנית 'עתידים', וכאמור סטודנטים בעלי מוגבלויות.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>