הנסיך שיצא להציל את הסביבה

הוא חובב טבע נלהב, פעיל סביבתי ומטפח קשרים חמים עם הקהילה היהודית. נסיך ושליט מונקו, אלבר השני, כפי שטרם הכרתם

07 יוני 2018
הנסיך שיצא להציל את הסביבה

אם התאכזבתם שלא הוזמנתם לחתונה המלכותית של הארי ומייגן - יש לכם הזדמנות לפגוש נסיך בשר ודם אצלנו בקמפוס. נסיך ושליט מונקו, אלבר השני, אשר תחום איכות הסביבה בכלל וזו הימית בפרט, נמצאים בראש מעייניו ועשייתו, ייפגש עם בכירים, חוקרים וסטודנטים באוניברסיטה, כשיגיע לקבל תואר ד"ר לשם כבוד מאוניברסיטת תל אביב. צחצחו את הצרפתית ובואו להגיד שלום.

 

נסיכות בעידן שנות ה-2000

אלבר השני, בנם של הנסיכה גרייס והנסיך רנייה השלישי, הוכתר לנסיך מונקו באפריל 2005. לאחר שאביו, הנסיך רנייה השלישי, הפשיל שרוולים והבריא את כלכלת הנסיכות, השיק בה חוקה חדשה וביסס את מעמדה – התאפשר לבנו שהוכתר אחריו להקצות זמן ומשאבים לנושאים הקרובים ללבו. עוד משחר נעוריו נמשך לטבע, ובשנת 2006 הספיק להיות שליט המדינה המכהן היחיד שביקר בקוטב הצפוני, ולהקים קרן הפועלת להגנת הסביבה ולהעלאת המודעת לפיתוח קיימות גלובלית. זאת ועוד, הוא מכהן כיועץ לארגון "Orphans International", הפועל לחינוך ילדים יתומים ועזובים.

 

מתל אביב למונטה קרלו ובחזרה

אוניברסיטת תל אביב ונסיכות מונקו משתפות פעולה בתחומים שונים. הקרן של הנסיך אלבר ממונקו, הקרויה על שמו, שמה לה למטרה לבסס שיתופי פעולה חוצי גבולות, וליישם פעילויות שונות באזורים בעלי עדיפות עליונה, בהם הקטבים, המדינות המתפתחות ואגן הים התיכון.

 

בדצמבר האחרון הגיעה למונקו משלחת מאוניברסיטת תל אביב, בראשות הנשיא פרופ' יוסף קלפטר, לאירוע גאלה בנושאי איכות הסביבה, פיתוח ערים חכמות ואקולוגיה, בשיתוף הנסיך אלבר. הנושאים שנדונו בו חשובים ועומדים על סדר היום של שתי המדינות - עצירת השפעת שינויי האקלים, שימוש במקורות אנרגיה חלופיים, הגנה על המגוון הביולוגי ועצירת תופעת המידבור המדאיגה, באמצעות ניהול מקורות המים בחכמה.

 

הנסיך ממונקו, אלבר השני, עם נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר

הנסיך ממונקו, אלבר השני, עם נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר

 

תואר ד"ר של כבוד

ב-12.6 יוענק לנסיך ממונקו בטקס חגיגי תואר דוקטור לשם כבוד מטעם אוניברסיטת תל אביב. הנסיך אלבר ישתתף בסדרת אירועים, ואף ייפגש עם בכירים וחוקרים באוניברסיטה וכן עם סטודנטים.

 

מנימוקי הוועדה להענקת התואר המכובד צוין כי "התואר מוענק לנסיך כהוקרה על מחויבותו העמוקה לשמור על הסביבה למען דור העתיד, קידום שיתופי פעולה לפתרון בעיות בתחום האקלים, המים והמגוון האקולוגי, קשריו החמים עם הקהילה היהודית במונקו, ועל ידידותו ארוכת השנים עם ישראל והעם היהודי".

 

הטקס יתקיים ביום שלישי, 12.6.18, בבניין פורטר ללימודי הסביבה, בשעה 19:00.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>