מדליית ראול ולנברג הוענקה לפרופ' דינה פורת

מדליית ראול ולנברג הוענקה לאחרונה לפרופ' אמריטה דינה פורת מהחוג להיסטוריה של עם ישראל

11 פברואר 2013

מדליית ראול ולנברג, על שמו של הדיפלומט השוודי שהציל אלפי יהודים בשואה, הוענקה לאחרונה לפרופ' אמריטה דינה פורת מהחוג להיסטוריה של עם ישראל. האירוע אורגן על-ידי קרן ראול ולנברג הבינלאומית ושגרירות שוודיה בישראל, והתקיים במרכז למורשת היהדות ע"ש צימבליסטה באוניברסיטה, בנוכחות נציגים רבים מהארץ ומהעולם. הטקס התקיים בסימן מאה שנה להולדתו של ולנברג.

 

פרופ' דינה פורת, המשמשת כהיסטוריונית הראשית של יד ושם, מכהנת כראש מרכז קנטור ליהדות אירופה בת זמננו וכמופקדת הקתדרה לחקר האנטישמיות והגזענות על שם אלפרד פ' סליינר. בעבר שימשה פרופ' פורת, בין השאר, כראש בית הספר למדעי היהדות, ראש החוג להיסטוריה של עם ישראל וכראש המכון לחקר האנטישמיות והגזענות על שם סטפן רוט.

 

פרופ' פורת כתבה מספר רב של מאמרים וספרים בנושאים הקשורים באנטישמיות ובשואה. ספריה שפורסמו בעברית: "הנהגה במלכוד, היישוב נוכח השואה, 1945-1942"; "קפה הבוקר ברוח העשן", שעוסק במפגש בין היישוב בארץ ישראל לבין הניצולים; וביוגרפיה חשובה על אבא קובנר -"מעבר לגשמי" - שזיכתה אותה ב-National Jewish Book Award. בנוסף, עסקה פרופ' פורת רבות במחקר על אודות מצילי יהודים בשואה, בעיקר ראול ולנברג והחשמן אנג'לו פייטרו רונקאלי, שהיה לימים לאפיפיור יוחנן ה-23.

 

מפעל המלגות ע"ש ראול ולנברג

מזה 25 שנים פרופ' פורת מנהיגה ומקדמת, יחד עם שגרירות שוודיה בישראל ואגודת הידידים השוודים של האוניברסיטה, מפעל מלגות ע"ש ראול ולנברג. המלגות מוענקות לסטודנטים הלומדים היסטוריה של השואה או חוקרים נושאי זכויות אדם בפקולטה למשפטים. קרן ראול ולנברג פועלת ברחבי העולם להעלאת המודעות לסיפורו של ולנברג ולהפצת תוכניות חינוך שעוסקות בזכר השואה ומקדמות את הערכים שמזוהים עם האיש. בין השאר פועלת הקרן להכרה במצילי יהודים במלחמת העולם השנייה.

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>