סטודנטית מאוניברסיטת תל אביב זכתה במלגת רודז

מעיין רויכמן, בוגרת התכנית הבינתחומית לתלמידים מצטיינים ע"ש עדי לאוטמן והחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה, היא הסטודנטית הישראלית הראשונה שזוכה במלגה היוקרתית

24 מאי 2017
לראשונה: סטודנטית מאוניברסיטה ישראלית זכתה במלגת רודז

מעיין רויכמן, בוגרת התכנית הבינתחומית לתלמידים מצטיינים ע"ש עדי לאוטמן והחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה באוניברסיטת תל אביב, זכתה במלגת רודז ללימודים מתקדמים באוניברסיטת אוקספורד. רויכמן בת ה-26 היא הסטודנטית הראשונה אי-פעם מאוניברסיטה ישראלית הזוכה במלגה היוקרתית.

 

מלגת רודז, על שם המדינאי ואיש העסקים הבריטי ססיל רודז, היא המלגה הבינלאומית הוותיקה ביותר בעולם ומחולקת מאז שנת 1904. המלגה ניתנת לסטודנטים מצטיינים מעשרות מדינות על סמך הישגים אקדמיים, פעילות ספורטיבית ומידות טובות.  

 

בין מקבלי המלגה בעבר נמנים אישים בעלי שם כמו נשיא ארה"ב לשעבר ביל קלינטון, ראש ממשלת קנדה לשעבר ג'ון טרנר, היועצת לביטחון לאומי לשעבר, סוזן רייס, מזכיר ההגנה לשעבר אשטון קרטר, ולא פחות משלושה ראשי ממשלה באוסטרליה בעבר ובהווה: בוב הוק, טוני אבוט ומלקולם טרנבול.​

 

בשנת 2016 הודיעה קרן רודז על הרחבת התכנית לקבלת מועמדים ממדינות נוספות, בהן שתי מלגות לסטודנטים ישראלים. שני הישראלים שנבחרו, מתוך 63 מלגאים בסך הכול, הם נדב לידור מאוניברסיטת סטנפורד ומעיין רויכמן מאוניברסיטת תל אביב.

 

"מאוד מרגש להיות המלגאית הראשונה מאוניברסיטה ישראלית", אומרת רויכמן. "את כל ההשכלה שלי רכשתי כאן באוניברסיטת תל אביב, וזה בכלל לא מובן מאליו להצטרף באוקספורד לבוגרי האוניברסיטאות הטובות ביותר בעולם".

 

תואר ראשון בגיל 15

רויכמן החלה את לימודיה האקדמיים בגיל 15, כשלמדה לתואר ראשון בתכנית הרב-תחומית באמנויות באוניברסיטת תל אביב. לאחר שירותה הצבאי חזרה לאוניברסיטה, הפעם לתכנית הבינתחומית לתלמידים מצטיינים ע"ש לאוטמן, שבמסגרתה סיימה בשנה שעברה תואר שני בחוג לסוציולוגיה ואנתרופולוגיה. כמלגאית רודז באוניברסיטת אוקספורד, מתכוונת רויכמן לכתוב את הדוקטורט שלה באנתרופולוגיה.

 

"לרוב, מלגת רודז ניתנת לסטודנטים בתחומים יותר יישומיים", מסבירה רויכמן. "כשהתחלתי את תהליך ההגשה למלגה, חששתי שלא יהיה לי סיכוי מול מדענים וחוקרי מדיניות חדשניים, אבל אני מאמינה מאוד במחקר שנעשה מתוך שיחה והיכרות מעמיקה עם אנשים בחיי היום-יום שלהם, ואני שמחה מאוד שגם קרן רודז מכירה בחשיבות הזאת".

 

לדבריה של רויכמן, אין בכוונתה להצטרף לראשי המדינות בוגרי רודז ולרוץ בעתיד לראשות הממשלה. "תודה", היא אומרת, "אבל אני מקווה להישאר באקדמיה. מצוינות אקדמית היא לא פחות חשובה בעיניי מתפקידים פוליטיים".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>