שווים בלימודים

סטודנטיות וסטודנטים מלמדים צעירים עם מוגבלויות

07 ינואר 2021

סטודנטים למען הקהילה: ביוזמה של סטודנטים וסטודנטיות מאוניברסיטת תל אביב, החלה לפעול לאחרונה בקמפוס תוכנית שוב"ל (שווה בלימודים), לשילוב אנשים צעירים עם מוגבלויות באקדמיה, במטרה להקנות להם תחושת מסוגלות וקידום שוויון הזדמנויות.

 

ארגז כלים של מיומנויות לחיים

במסגרת התוכנית, הסטודנטים מעניקים שיעורי העשרה אקדמית לצעירים בגילאי 25-20 עם מוגבלות שכלית ועיכוב התפתחותי, במגוון תחומי דעת, בהם משפטים, פסיכולוגיה, כלכלה, מיומנויות יישומיות במחשב ועוד. בשל משבר הקורונה, השיעורים מתקיימים לעת עתה בצורה מקוונת. התוכנית החלה לפעול באוניברסיטה ביוזמת שלוש סטודנטיות מבית הספר לכלכלה ע"ש איתן ברגלס - נועה אורי, גילי בקר ומיתר לנדאו. כמו כן, התוכנית פועלת בשיתוף עמותת "אלווין ישראל", שמכשירה את הסטודנטים והסטודנטיות בעבודה ובהדרכה, בדגש על פיתוח וחיזוק מיומנויות הלמידה והתפקוד העצמי.

 

ספיר, צעירה עם מוגבלות קוגנטיבית שמשתתפת בתוכנית מספרת בהתרגשות: "השיעורים מעניינים מאוד, ואני לומדת הרבה דברים חדשים, אבל הכי כיף זה להיפגש עם המדריכה שלי ולהכיר חברים חדשים".

 

עדן לוי, סטודנטית לתואר שני ללימודי עבודה וניהול משאבי אנוש: "זכותו של כל אדם לחוות את החוויה הסטודנטיאלית, להרחיב אופקים ולהתפתח בעולם. אני גאה על הזכות שנפלה בחלקי ללוות את הצעירים ולפתוח עבורם את שערי האקדמיה".

 

נועה אורי, מיוזמות תוכנית שוב"ל באוניברסיטת תל אביב הוסיפה: "הפרויקט הזה נוצר על ידי סטודנטים, למען סטודנטים והוא זה שיוצר את השינוי. התוכנית מעניקה לצעירים עם מוגבלויות ארגז כלים של מיומנויות לחיים, ובכך מעצימה את הביטחון והמסוגלות האישית שלהם".

 

"אני ורכזת שיוויון, מירב וייס, מסייעות בליווי ובתמיכה של הפרויקט בקמפוס. אנחנו שמחות על האפשרות שניתנה לנו להיות חלק ממיזם כה משמעותי, שמאפשר לאוכלוסיות מגוונות להיחשף לעולם הסטודניאלי ולהרגיש חלק שווה בחברה הישראלית, ולסייע לו להתקיים בקמפוס שלנו", מסכמת הלה שקד, ראש מחלקת מעורבות חברתית באגודת הסטודנטים והסטודנטיות של אוניברסיטת תל אביב.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>