אוניברסיטת תל אביב תקים את מכון המחקר המתקדם בישראל למצוינות בספורט

הקמת המכון היא יוזמה משותפת של האוניברסיטה ושל המיליארדר הקנדי סילבן אדמס, שתרם 15 מיליון דולר לפרויקט

15 פברואר 2017
אוניברסיטת תל אביב תקים את מכון המחקר המתקדם בישראל למצוינות בספורט

אוניברסיטת תל אביב תקים את מכון המחקר המתקדם ביותר בישראל למצוינות בספורט – יוזמה משותפת של האוניברסיטה ושל המיליארדר הקנדי סילבן אדמס, שתרם 15 מיליון דולר לפרויקט.

 

מכון המחקר ע"ש סילבן אדמס למצוינות בספורט יתמקד בענפי השחייה, הריצה, רכיבת האופניים והטריאתלון, שמשלב את שלושת הענפים הראשונים. בנוסף לאימון הספורטאים עצמם, ישמש המכון גם לצורכי מחקר והוראה.

 

"נפגשתי עם אדמס ביולי האחרון", מספר פרופ' מיקי שיינוביץ, ראש המחלקה להנדסה ביו-רפואית ומומחה לפיזיולוגיה קרדיווסקולרית ולפיזיולוגיה של המאמץ. "כבר מהפגישה הראשונה היה 'קליק'. אדמס היה מעוניין לתרום למיזם ספורט של אוניברסיטת תל אביב, אני העליתי את הצרכים שלנו, ובפגישה השנייה התכנסנו לחזון משותף: שיפור ההישגים של ספורטאי ישראל; במילים אחרות, אנחנו רוצים לראות את ספורטאי ישראל מביאים יותר מדליות הביתה".

 

"נגייס חברי סגל חדשים, מתוך ומחוץ לאוניברסיטה", מוסיף ואומר פרופ' שיינוביץ, "חוקרים בתחומים כגון: ביומכניקה, פיזיולוגיה, ניתוח ביצועים, הנדסה של מכשירים לבישים – כל הדיסציפלינות האלה יהיו חלק ממכון המחקר. במקביל לכך, המכון יספק תשתיות חסרות תקדים לספורטאי העילית בישראל, שכיום נאלצים לטוס למחנות אימונים בחו"ל כדי להשתמש בציוד דומה. נרכוש את הציוד הטוב והמתקדם ביותר בעולם לארבעה ענפי ספורט, והכול תחת קורת גג אחת פה בתל אביב".

 

בניית מכון המחקר החדש תיארך, לדברי פרופ' שיינוביץ, שלוש עד ארבע שנים. "אבל אנחנו לא נשב בחיבוק ידיים עד אז. אנחנו מתכננים לעשות שימוש באולם ביניים ולמלא אותו לאט לאט בציוד החדיש שנרכוש. למעשה, אני מקווה שכבר בסוף השנה הנוכחית נתחיל להפעיל חלק מהתשתית הזאת – ונתחיל להביא את המדליות". 

 

לאתר המכון >

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>