הכל מתחיל כאן: הבוגרים של תל-אביב מובילים גם בעולם הסטארטפיסטים

בוגרים של אוניברסיטת תל-אביב נמצאים במקום ה-15 בעולם בין האוניברסיטאות שעל בוגריה נמנים יזמים שגייסו הון בארה"ב

01 אוגוסט 2013
הכל מתחיל כאן: הבוגרים של תל-אביב מובילים גם בעולם הסטארטפיסטים
יוצאים מהאוניברסיטה לכיוון האקזיט

סקירת נתונים שנערכה מראה כי בוגרים של אוניברסיטת תל-אביב נמצאים במקום ה-15 בין האוניברסיטאות שבהן למדו יזמים שגייסו הון בארה"ב. כל 14 האוניברסיטאות הראשונות הן מארה"ב כמו גם 11 האוניברסיטאות הנמצאות אחרי אוניברסיטת תל-אביב. בוגרי תל-אביב ממוקמים במקומות דומים גם בסך הסכומים שגויסו וגם בגובה גיוס ההון הראשון (הנחשב לקריטי ביותר להצלחה של כל סטארטאפ).

 

הנתונים הללו פורסמו על-ידי הבלוגר האמריקאי מקס וולף, בבלוג שלו בשם Minimaxir העוסק בסטארטאפים ובטכנולוגיה. הם מבוססים על עיבוד מאגר של 2521 גיוסי הון בארה"ב על-פי אתר CrunchBase, שהינו מאגר מידע חופשי על חברות טכנולוגיה, אנשים ומשקיעים.

 

בשלושת המקומות הראשונים נמצאים בוגרי האוניברסיטאות סטנפורד, הרווארד ו-MIT. בוגרי אוניברסיטת תל-אביב עוקפים בוגרים של אוניברסיטאות מהשורה הראשונה בארה"ב, ובהן: בראון, פרינסטון, דיוק, נורת'ווסטרן, דרטמות', שיקגו ובוסטון.

 

ממדעי המחשב ועד פילוסופיה

עשרים ושישה בוגרים של אוניברסיטת תל-אביב נכללים ברשימה המכובדת, שלושה מהם גייסו כספים עבור שתי חברות הזנק. הבוגרים הללו מייצגים את מגוון תחומי הלימוד באוניברסיטת תל-אביב: 22 מהם באים מתחומים "צפויים" - 9 הינם בוגרי מדעי המחשב ומתמטיקה, 6 בוגרי מינהל עסקים, 4 בוגרי הנדסה, 3 בוגרי כלכלה. יתר הבוגרים באים מתחומים שכביכול אינם מזוהים באופן אינטואיטיבי עם עולם הסטרטאפים - אחד הינו בוגר מדעי החיים, שניים בוגרי פילוסופיה, ואחד בוגר היסטוריה וחינוך – וממחישים היטב את "ארגז הכלים" שמקנים הלימודים האקדמיים באוניברסיטת תל-אביב בכל התחומים, כולל במדעי הרוח. תשעה מתוך ה-26 למדו בתכניות לימוד דו-חוגיות, וגם הם מוכיחים את הערך המוסף בשילוב שני תחומי לימוד.

 

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה, אמר שהוא "שמח על הנתונים הללו. הם מוכיחים שיזמות וחדשנות מעוגנות בתרבותה של האוניברסיטה המכשירה את הסטודנטים האיכותיים ביותר בישראל". אוניברסיטת תל-אביב הינה, כמובן, הראשונה בישראל, והיא מקדימה את הטכניון במקום ה-27 (עם 12 יזמים), ואת האוניברסיטה העברית בקבוצת המקומות 52-63 (עם 6 יזמים).

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>