אתר חדש שפותח על-ידי החוג לגיאוגרפיה ועמותת "אדם, טבע ודין" מרכז מידע סביבתי עבור הגולש

האתר החדש "סביבתי" מבוסס על מפה אינטראקטיבית שמציגה מידע מגוון ומורכב בנושאי סביבה

20 מרץ 2013
ככל שיש מידע מפורט יותר, כך יכול האדם לפעול בצורה יותר מושכלת, גם במאבקים סביבתיים

מודאגים מקרינת הסלולר באזור מגוריכם? מחפשים פארק קרוב לטיול בשבת? "סביבתי" - אתר חדש שפותח על-ידי החוג לגיאוגרפיה וסביבת האדם באוניברסיטת תל-אביב בשיתוף עם עמותת "אדם, טבע ודין" - יענה לכם על כל השאלות הללו ועל עוד רבות אחרות.

 

סביבה על המפה

איך זה עובד? האתר, שעלה לאוויר לפני שבועות אחדים, מבוסס על מפה אינטראקטיבית שמציגה מידע מגוון בנושאי הסביבה. הגולש באתר יכול לסמן על-גבי המפה את מיקומו או כל מיקום אחר שמעניין אותו, ולגלות מה יש באותה סביבה, לטוב ולרע – ממפעלים מזהמים, דרך פחים למחזוּר ועד שבילי אופניים ורמת זיהום האוויר. המידע יכול לסייע לגולש לגלות מפגעים בסביבת מגוריו, לבחור מסלול לטיול, לקבל מידע על מקום מגורים עתידי או על סביבת העבודה שלו ועוד.

 

"ראינו שקיים צורך לרכז ולקבץ מידע סביבתי מורכב ומגוון במקום אחד", מסביר פרופ' יצחק אומר מהחוג לגיאוגרפיה וסביבת האדם, "וכך נולד הרעיון להקים אתר אינטרנט, שבו ניתן לקבל מידע סביבתי בצורה נוחה".

 

האתר עדיין נמצא בשלבי הרצה, והכוונה היא להעשיר אותו במידע נוסף. כך לדוגמה, חסרים עדיין נתונים על אודות קרקעות מזוהמות או אזורים המרוססים בחומרי הדברה. לשם כך יוצרים מארגני האתר קשר עם ארגוני סביבה וגופים אחרים, במטרה להעשיר את המידע.

 

כשהטכנולוגיה פוגשת צורך קיים

"אנחנו באוניברסיטה נותנים את הצד הטכנולוגי המתקדם, שמאפשר להציג את המידע בצורה יעילה ומבוססת", מסביר פרופ' אומר, "ואילו 'אדם טבע ודין' נותנים את החיבור לצורך שקיים בשטח, לקשר עם הציבור. ההצלחה נובעת משילוב היתרונות של שני הגופים". יחד עם פרופ' אומר עובדים על הפרויקט פרופ' יובל פורטוגלי וצוות של דוקטורנטים - רן גולדבלט, יואב לרמן ואיה לביא.

 

התגובות מצוינות, מספר פרופ' אומר, והן מגיעות מכיוונים שונים - ארגונים סביבתיים, מתכננים וגם תלמידים בבתי ספר וסטודנטים. "עלול להיווצר רושם שהאתר עוסק רק בדברים שליליים, אבל הוא מביא גם הרבה מאוד מידע חיובי – על פארקים, שטחים ירוקים, שבילי אופניים, שבילים להולכי רגל, מתקני ספורט ואלמנטים נוספים שמשפרים את איכות חיינו. הרעיון הוא לתת תמונה מלאה ומקיפה, גם של תחומים שליליים ומפגעים וגם של גורמים חיוביים".

 

לדברי פרופ' אומר, ככל שיש מידע מפורט יותר, כך יכול האדם לפעול בצורה יותר מושכלת כדי להשיג את מה שמגיע לו בין השאר, במאבקים סביבתיים. "האתר מאפשר לקבל מידע אובייקטיבי, וכשיש מידע כזה וכשישנה שקיפות - גם הגורמים האחראים פועלים בהתאם".

 

לאתר "סביבתי" >

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>