אוניברסיטת תל אביב היא המוסד האקדמי המוביל בארץ על פי דירוג טאיוואן לשנת 2016

דירוג טאיוואן הינו דירוג בעל השפעה בעולם כולו, בו אוניברסיטאות זוכות לציון המבוסס על כמות פרסומים, ציטוטים ומצוינות מחקרית

10 אוקטובר 2016
מאמרים וציטוטים: אוניברסיטת תל אביב מדורגת 130 בעולם וראשונה בישראל בדירוג טאיוואן לשנת 2016

דירוג טאיוואן לשנת 2016 שהתפרסם היום (10.10.2016) מדרג את אוניברסיטת תל אביב במקום ה-130 בעולם, והראשון בישראל. בדירוג לשנת 2015 דורגה האוניברסיטה במקום ה-131.

 

דירוג טאיוואן נמנה עם דירוגי האוניברסיטאות המובילים, לצד דירוג שנגחאי, דירוג הטיימס, דירוג QS ודירוג US News. הדירוג, המבוסס כולו על פרסומים מדעיים, מדרג את 500 האוניברסיטאות המובילות בעולם. בכך יש בו דימיון לדירוג שנגחאי ש-60% ממנו מבוססים על פרסומים מדעיים (30% הינם בגין פרסי נובל ועוד 10% מוקצים לנירמול הציון יחסית לגודל המוסד). בחמשת המקומות הראשונים בדירוג מופיעות אוניברסיטאות הרווארד, סטנפורד, ג'ונס הופקינס, טורונטו ואוקספורד.

 

הציון של כל אוניברסיטה מורכב ממספר הפרסומים (25% מהציון הכולל), ממספר הציטוטים של המאמרים (35%) וממצוינות מחקרית (שמשקלה 40%). כל אחד מהמרכיבים נמדד גם לאורך תקופה של 11 שנים וגם בשנה-שנתיים האחרונות. מרכיב המצוינות כולל את מדד ה-H-Index, את מספר המאמרים המצוטטים ביותר, ואת מספר המאמרים בכתבי עת מובילים.

 

פרופ' ירון עוז, רקטור האוניברסיטה, ציין כי הוא "רואה בדירוג הזה הוכחה להשפעה הגדולה של החוקרים של אוניברסיטת תל אביב, הן בכמות והן באיכות המאמרים. דירוג טאיוואן רלוונטי בהיותו מבוסס על מדדים שבהם יש לאוניברסיטאות ישראליות יכולת להתחרות עם אוניברסיטאות העילית בעולם."

 

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה, אמר "בהכירי את חברי הסגל החדשים שהאוניברסיטה גייסה בשנים האחרונות, אני בטוח שהאוניברסיטה תשמור על מעמדה בעולם, ואף תעלה. התחרות בעולם האקדמי תעשה טוב לכולנו."  

 

לדירוג האוניברסיטאות הישראליות >

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>