לראשונה באקדמיה הישראלית: אוניברסיטת תל אביב מקימה קרן הון סיכון להשקעות בסטארט-אפים

קרן הון הסיכון "טאו ונצ'רס" תאפשר לסטודנטים ולבוגרים של אוניברסיטת תל אביב להוציא לפועל את רעיונותיהם המהפכניים

29 אפריל 2018

אוניברסיטת תל אביב מקימה קרן הון סיכון להשקעות בסטארט-אפים בשלבים מוקדמים. הקרן, טאו ונצ'רס (Tau Ventures), היא הראשונה מסוגה בישראל, ותפעל במתכונת דומה לזו הקיימת באוניברסיטאות המובילות בעולם, כגון: MIT, ברקלי וסטנפורד.

 

נשיא אוניברסיטת תל אביב, פרופ' יוסף קלפטר, אמר על הקרן החדשה: "אוניברסיטת תל אביב הינה האוניברסיטה החדשנית והיזמית בישראל, ואני גאה שכעת הבשיל השלב הבא המתבקש, עם הקמת טאו ונצ'רס, זרוע ההשקעות החדשה של האוניברסיטה. זהו מודל המיושם לראשונה בישראל, הממקם את האוניברסיטה בשורה אחת עם האוניברסיטאות המובילות בעולם. כאוניברסיטה המאגדת סביבה את הסטודנטים והבוגרים המובילים בארץ, טאו ונצ'רס תאפשר ליזמים מביניהם להוציא לפועל את רעיונותיהם המהפכניים, ובכך תתרום האוניברסיטה, בין היתר, גם לעתידה של מדינת ישראל ומעמדה כסטארט-אפ ניישן".

 

פתיחת דלתות ליזמים הצעירים

עם המשקיעים בקרן החדשה נמנים גוף ההשקעות הסינגפורי Chartered High Tech (CHT), המאגד את אנשי העסקים המובילים ביפן, באמצעות הקרן הייעודית Japan Israel High Tech Ventures 1, ומשקיעים נוספים מארה"ב ומקנדה. השותף המנהל של הקרן הוא נמרוד כהן, שהיה שותף בגוף ההשקעות Plid והוביל השקעות בחברות כמו Bringg, YOTPO, WSC Sports ו-Ciamgine, שנמכרה לסנאפצ'ט.

 

לדברי נמרוד כהן, "היתרון של הקרן יהיה בזיהוי הזדמנויות ייחודיות בשלבים מוקדמים ובהצעת ערך ייחודית ליזמים שבין הסטודנטים והבוגרים, באמצעות המשאבים השונים שסובבים את האוניברסיטה וקשריה הענפים".  

 

"ביצענו את ההשקעה הזו מתוך אמונה בתעשיית ההיי טק הישראלית באופן כללי, ומתוך הידיעה שחלק גדול מהיזמות והחדשנות בישראל סובב את אוניברסיטת תל אביב," אמר אייל אגמוני, יו"ר Chartered Group שהשקיעה בקרן. "הקרן תאפשר ליזמים בשלבים מוקדמים לקדם את הטכנולוגיות הייחודיות אותן הם מפתחים, ובהמשך תוכל לסייע לאותן חברות באמצעות השקעות בסכומים משמעותיים תוך חשיפת אותן חברות למשקיעים המובילים ביפן בעזרתנו".

 

"כתומך נלהב בהשכלה הגבוהה ובעתידה של ישראל, אני גאה להיות חלק בקרן שתפעל תחת אוניברסיטת תל אביב," הוסיף בהזד קאנמהד, המשמש כיו"ר וכמנכ"ל Maxim Commercial Capital ונמנה עם משקיעי הקרן, "לקרן יהיו אפשרויות רבות להתמודדות עם בעיות מורכבות בעולם, והיא תפתח דלתות לצעירים בישראל".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>