22 שנה של קולנוע סטודנטיאלי משובח

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי לסרטי סטודנטים נפתח היום בהשתתפות 70 בתי ספר לקולנוע מרחבי העולם

10 יוני 2018
הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים 10-16 ביוני 2018

סצנה ראשונה: כתובית "רמת-אביב, 1986"

אווירת אייטיז בקמפוס, סטודנטים לקולנוע יושבים על הדשא מול בניין מקסיקו ומחליטים שכדי לקדם קולנוע סטודנטיאלי בארץ ובעולם, יש צורך בפסטיבל בינלאומי שיעשה הרבה רעש.

 

סצנה 32: כתובית "תל אביב, 2018"

22 שנים חלפו מאז אותו יום, וכמו בסרט הוליוודי, פסטיבל הקולנוע הבינלאומי לסרטי סטונדטים גדל והפך לאחד החשובים והמוערכים בתחום. השנה יתקיים הפסטיבל בין התאריכים 10.6 עד ה-16.6 בתל אביב. כמו בכל שנה, ישמש כמקום המפגש הגדול ביותר לסטודנטים לקולנוע מכל רחבי העולם, וכבמה מרכזית לקידום יוצרים צעירים בכל שלבי יצירתם הקולנועית.

 

הפסטיבל הוא מיזם ללא מטרות רווח, המנוהל ומופק כולו על ידי סטודנטיות וסטודנטים של ביה"ס לקולנוע ולטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, המביאים איתם אנרגיה צעירה, רעננה וייחודית.

 

פסטיבל הקולנוע כולל גם תחרות, שבה יתחרו השנה 26 היצירות הסטודנטיאליות הבולטות שהופקו בשנה האחרונה בישראל בשבעה בתי ספר לקולנוע. הזוכה במקום הראשון יזכה בפרס בשווי 24 אלף ש"ח. בתחרות הבינלאומית ישתתפו 47 סרטים מ-38 בתי ספר מ-28 מדינות, שיתמודדו על הפרס הגדול בשווי של 28 אלף ש"ח. בין סרטי התחרות, 7 סרטים ישראלים. תחרות הסרט העצמאי הקצר, תציג 15 סרטים של יוצרים עצמאיים צעירים וותיקים אשר יתמודדו על פרסים בסך 15 אלף ש"ח. בנוסף יוקרנו בפסטיבל סרטים של אורחי כבוד - אנשי קולנוע בולטים מהארץ ומהעולם, שיערכו גם סדנאות אומן.

 

לראשונה בפסטיבל יתקיימו אירועי אופנה אשר יכללו מקבץ ראשון מסוגו של סרטי אופנה ישראליים ומקבץ סרטי אופנה בינלאומיים והקרנות מיוחדות של שניים מסרטי האופנה הקאנונים. יתקיים גם יום דיונים מקצועי ומפגשים עם דמויות מובילות מתעשיית הקולנוע הבינלאומית בנושא הפצה וקידום הפרויקט הבא. השנה תינתן במה מרכזית גם לתחום המדיה הדיגיטלית, ותיערך תערוכת ותחרות יצירות סטודנטים, לצד הרצאות מקצועיות בבית קנדינוף ביפו.

 

"מר קולנוע" של אוניברסיטת תל אביב

ב-14.6, יתקיים ערב הוקרה למרצה נחמן אינגבר, ששיעוריו במשך ארבעה עשורים היו שער הכניסה של תלמידי שנה א' אל ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב. אלפי תלמידיו שגדשו את אולם פסטליכט נוצרים בזיכרונם את קולו הרועם, מכריז בחגיגיות מיד בתחילת השיעור הראשון של "מבוא לתולדות הקולנוע", על מועד הולדתה של האמנות השביעית – 28 בדצמבר, 1895, היום בו נערכה הקרנת הסרטים הפומבית הראשונה על ידי האחים לומייר, בסלון האינדיאני של הגראן קפה בפריז.

 

בעבור רבים בחוג לקולנוע, נחמן אינגבר הוא "מר קולנוע". המרצה בה"א הידיעה. האיש שמדבר את ההיסטוריה של הקולנוע, ושבזכותו היא כה חיה, נוכחת, קיימת. מי שמשכיל, שנה אחר שנה, להפיח רוח חיים באושיות עתיקות כגריפית ומלייס.

 

עתה, עם פרישתו של נחמן מהוראה בבית הספר, דורות הסטודנטיות והסטודנטים מבקשים להודות לו – על הידע העצום בתרבות, בהיסטוריה, באמנות ובאסתטיקה ששיתף איתם בכל השנים; על היכולת הנדירה לנתח קטעי סרטים שאתגרה ושכללה את יכולת הקליטה וההתבוננות של הסטודנטים שלו; ועל כך ש"פשוט היה המורה המיתולוגי שלהם", לדבריהם.

 

אוטובוס הסרטים

ב-3.6 התקיים אירוע הזנקת אוטובוס הסרטים, שיצא לדרך זו השנה השישית מקמפוס האוניברסיטה. הפרויקט קם מתוך אמונה בכוחה של היצירה הקולנועית לעורר שינוי חברתי, ושואף להפיץ יצירות קולנוע צעירות בכל רחבי הארץ, לצד מפגש בלתי אמצעי של השותפים למסע והתושבים המקומיים עם עשיית חברתית בתחום הקולנוע.

 
 
בשנה זו, עשרים וחמישה סטודנטים לקולנוע מישראל ומרחבי העולם ייצאו למסע בן שבוע ימים בדרום הארץ עם הסרטים שיצרו, באוטובוס מצויד במסך ענק, מקרן ומערכת הגברה. צוות הפרויקט יעצור מדי יום ביישוב אחר, יעבירו סדנאות קולנוע לבני הנוער, ולעת ערב יתקיימו ערבי הקרנה פתוחים לקהל תחת כיפת השמיים.
 
 
 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>