באירוע חגיגי נחנך בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה ע"ש טיש

בית הספר נקרא ע"ש מפיק הסרטים האמריקאי, סטיב טיש, שתרם 10 מיליון דולר לצורך הקמתו וגם היה אורח הכבוד באירוע ההשקה

05 יולי 2016

באירוע חגיגי ורב-משתתפים הושק לאחרונה בית הספר לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש בפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל אביב. ביה"ס נקרא ע"ש מפיק הסרטים האמריקאי, שתרם 10 מיליון דולר לצורך הקמתו וגם היה אורח הכבוד באירוע ההשקה. טיש גם קיבל במסגרת אירועי חבר הנאמנים שנערכו לאחרונה תואר דוקטור לשם כבוד של אוניברסיטת תל אביב. לאירוע הגיעו בכירי האוניברסיטה, סגל ביה"ס, בכירי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה בארץ, ורבים מבוגרי החוג לקולנוע, בהם יוצרים ושחקנים מהבולטים בתעשייה הישראלית.

 

במהלך האירוע הוקרנו יצירות של תלמידים ושל בוגרי ביה"ס, בהן סדרת הרשת הוויראלית Avi does the Holy Land של תלמידת ביה"ס אביבה צימרמן, מחווה לסרטי קולנוע אמריקאי בבימוי בוגרי ביה"ס, ו"המופע של משפחת אלייב" בבימוי ובהפקה של בוגרת ביה"ס טל ברדה ונועם פנחס. האירוע הסתיים במסיבת ריקודים שנמשכה אל תוך הלילה.

 

התורם, מפיק הקולנוע והטלוויזיה האמריקאי סטיב טיש, הוא זוכה פרס האוסקר על סרטו "פורסט גאמפ", ומאחוריו שלושה עשורים של עשייה בתחום הקולנוע. בנוסף, הוא גם מבעליה של קבוצת הפוטבול New York Giants, והאדם היחיד בעולם שזכה גם באוסקר וגם (פעמיים) בסופר-בול. במקביל לעיסוקיו, הוא גם דמות מובילה במגזר הפילנתרופי כבר שנים רבות.

 
תרומתו של טיש מאפשרת לביה"ס לשדרג את תכניות הלימודים, להציע מלגות לימוד ומלגות להפקת סרטים בהיקף חסר תקדים, לרכוש ציוד ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, לשפץ את משכנו של ביה"ס ולייצר שותפויות עם גורמים בינלאומיים.

 
לדברי ירון בלוך, ראש החוג לקולנוע, שמו ותרומתו של טיש מביאים עימם גם ידע מקצועי, ומגבירים את הנראות של ביה"ס, המדורג כבר היום בין 15 בתי הספר לקולנוע הטובים בעולם.

 
נשיא האוניברסיטה, פרופ' יוסף קלפטר, ציין שהתרומה הגדולה התקבלה בתקופה של פריחה חסרת תקדים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בישראל,  שלה אחראים במידה רבה בוגריו היצירתיים של החוג באוניברסיטת תל אביב.

 
טיש מצידו אמר, כי "היכולת לספר סיפורים היא קריטית לקידום הדיאלוג וההבנה - דברים שהעולם זקוק להם ביותר. אוניברסיטת תל אביב ניצבת בחזית הזאת, והיא מטפחת ומצמיחה תלמידים יצירתיים ומוכשרים ביותר, בעלי קולות מגוונים, מכל רחבי ישראל והאזור. אני שמח מאוד לתמוך במאמציה של האוניברסיטה, ולכבוד רב לי לזכות בהוקרתה".

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>