כיכר דיזנגוף תמשיך להתקיים במרחב הווירטואלי

סרטון המציאות המדומה של בוגרת בית הספר לקולנוע ולטלוויזיה, מנציח את הכיכר המפורסמת ויוקרן בפסטיבל קאן

25 אפריל 2017
סימפוניה של געגועים: פרויקט מציאות מדומה של היוצרת שירין אנלן התקבל לפסטיבל קאן
טריילר הפרויקט

"צינה: סימפוניה של געגועים" - פרויקט מציאות מדומה (VR) דוקומנטרי של שירין אנלן, בוגרת ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש, התקבל לפסטיבל קאן 2017 ויוקרן בביתן NEXT. הסרט נעשה במסגרת התואר השני המעשי ((MFA של היוצרת.

 

בודדים ביחד

הפרויקט האינטראקטיבי מתאר את סיפורם של קבוצת אנשים שאינם מכירים אחד את השני ומגיעים כל יום לכיכר דיזינגוף, מרחב ציבורי משותף, כדי להיות בודדים בו יחד. ההתרחשות כולה מתרכזת סביב הפסל ״מים ואש״, בפאר מלנכולי של שותפות לזיכרונות עבר.

 

רגע לפני שמורידים את כיכר דיזינגוף למפלס הרחוב, הפרויקט, באמצעות טכנולוגית מציאות מדומה VR, מבקש להאיר את המקום לחיים. טכנולוגיית המציאות המדומה מאפשרת לראות את החלל ב-360 מעלות, ולהרגיש כאילו נוכחים במרחב הכיכר. הפרויקט גם מאפשר לצופה לשוטט על פי בחירתו בעולם הסיפור.

 

שירין אנלן היא אמנית אינטראקטיבית הנמצאת בצומת של הדוקומנטרי, משחקי מחשב וצילום עומק. היא מתמקדת בפיתוח ויצירה של חוויות דוקומנטריות אינטראקטיביות וניסיוניות. שירין הקימה את הפסטיבל לקולנוע אינטראקטיבי הראשון בישראל. עבודותיה הוצגו בין היתר בפסטיבל אידפא, המרכז לאמנות אלקטרונית בבאזל, מוזיאון מוסקבה, פסטיבל קאן והמרכז לאמנות דיגיטלית בישראל.

 

לינק לאתר של היוצרת >
 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>