ד"ר אודי זומר נבחר ליו"ר האקדמיה הצעירה הישראלית

יעדי האקדמיה הצעירה הם לקדם מדענים צעירים בישראל, נשים במדע ואוכלוסיות מוחלשות, להתמודד עם המשבר במדעי הרוח ולתרום לחברה בישראל

10 דצמבר 2018

ד"ר אודי זומר מבית הספר למדע המדינה, ממשל ויחסים בינלאומיים באוניברסיטת תל אביב נבחר בחודש אוקטובר ליו"ר הוועד המנהל של האקדמיה הצעירה הישראלית. ד"ר זומר הצטרף לאקדמיה הצעירה בשנת 2015.

 
עוד קודם לכן, בחודש מאי, בחרה האספה הכללית של האקדמיה הצעירה שמונה חברים חדשים, ביניהם שלושה חוקרים צעירים מתל אביב: פרופ' נועם מזרחי, ד"ר הילה שמיר וד"ר אילון שני. אוניברסיטת תל אביב מובילה את הטבלה המכובדת יחד עם הטכניון, ששלושה מחוקריו נבחרו גם הם. בין החברים החדשים, חוקרת צעירה מאוניברסיטת חיפה וחוקר צעיר ממכון ויצמן למדע. ד"ר זומר מספר שעם כניסתו לתפקיד, יזמה האקדמיה הצעירה סקר שנועד לבדוק את מצב המדענים הצעירים בישראל.

 

"בכל מפגש סתיו של האספה הכללית, האקדמיה הצעירה בוחרת ועד מנהל ויו"ר", מסביר ד"ר זומר, היו"ר הנבחר. "תפקידו של היו"ר להוביל את האקדמיה הצעירה לעמוד ביעדיה ובחזון שהיא מציבה לעצמה. כהמשך לעבודה שלנו בשנים האחרונות, החלטנו שהאקדמיה הצעירה תעבוד לפי מטרות אסטרטגיות שכוללות, בין השאר, קידום מדענים צעירים בישראל, נשים במדע ואוכלוסיות מוחלשות, התמודדות עם המשבר במדעי הרוח ותרומה לחברה בישראל".

 
"לפני כמה שנים ערכה האקדמיה סקר ראשון מסוגו לבדיקת מצבם של המדענים והמדעניות הצעירים בארץ, שעסק בין השאר בקליטתם במוסדות השונים, בהליכי קידום, בשירותי הספרייה ובהיבטים מגדריים. השנה נערוך סקר נוסף", אמר ד"ר זומר. "הסקר הקודם עורר עניין רב, והייתה לו תהודה משמעותית, לרבות סדרה של פגישות עם הנשיאים והרקטורים של האוניברסיטאות בארץ, בהן הצגנו את תוצאותיו. מההיבט של תקשור המדע לציבור הרחב, האקדמיה הייתה שותפה משמעותית והעניקה ייעוץ מדעי לתערוכת המדע בנמל התעופה בן גוריון בשנת 2016, שהוקמה על ידי משרד המדע. התערוכה חשפה ציבורים נרחבים ומגוונים לעבודה המדעית פורצת הדרך בישראל".

 

האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים היא הגוף הבכיר בקהילה המדעית בישראל. היא נוסדה על פי חוק בשנת 1961, כדי לרכז את הטובים באנשי המדע בישראל, לטפח ולקדם פעילות מדעית בארץ ולייעץ לממשלת ישראל בנושאי מחקר ותכנון מדעי בעלי חשיבות לאומית.

 

חממה של רעיונות לטובת החברה

האקדמיה הצעירה הישראלית הוקמה בשנת 2012, במטרה לשמש חממה של רעיונות ויוזמות אשר ימנפו את יכולות האקדמיה בישראל. בין השאר, מטרות האקדמיה הן חיזוק הקשר בין המערכת האקדמית הישראלית לבין קובעי המדיניות, ובין המערכת האקדמית לבין החברה; לפתח את יכולות המדענים הצעירים בישראל; לקדם את המחקר והיכולות המדעיות; ולסייע להתמודד עם בעיות בעלות חשיבות לאומית ובינלאומית.

חברי האקדמיה הצעירה הם חוקרות וחוקרים בני 45 לכל היותר בעת בחירתם מהשורה הראשונה בעולם, בעלי מחויבות לחיזוק המדע בישראל ובעלי ידע אקדמי רב-תחומי המשולב ברצון לעשייה. החברים נבחרים לכהונה בת ארבע שנים. עם הצטרפות החברים החדשים ופרישת הוותיקים, מונה האקדמיה הצעירה 30 חברים וחברות.

 
"אנחנו חממה של רעיונות לטובת החברה", אומר ד"ר זומר, "עם זאת, יכולת הביצוע שלנו מוגבלת. הכוח שלנו הוא ביכולת הניתוח של בעיות עומק, בהצעת פתרונות ובמציאת שותפים ליישום הפתרונות הללו. האקדמיה הצעירה עובדת בשיתוף פעולה מוצלח ופורה עם האקדמיה הלאומית, שהקימה אותנו, עם ות"ת-מל"ג, עם משרד המדע, עם משרד החינוך, עם מנהיגי המוסדות האקדמיים בישראל ועם גורמים נוספים בממשלה ובאקדמיה. אנחנו ארגון צעיר, שופע רעיונות, שבחייו הקצרים הצליח להביא כבר כמה וכמה מהיוזמות שלו ליישום מוצלח".

 

 

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>