ד"ר יעל זלץ זילברשטיין

סגל אקדמי בכיר בחוג למודי הפרעות בתקשורת
חוג למודי הפרעות בתקשורת סגל אקדמי בכיר
ד"ר יעל זלץ זילברשטיין
טלפון פנימי: 050-7639816

מידע כללי

ד"ר יעל זלץ היא אשת סגל בכיר בחוג להפרעות בתקשורת, ביה"ס למקצועות הבריאות, הפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב ובבית ספר סגול למדעי המח. המחקר שלה על יכולת הלמידה השמיעתית בגילאים ובאוכלוסיות שונות ועל המנגנונים המוחיים וההתנהגותיים המאפשרים הבנת דיבור בקרב אנשים עם שמיעה תקינה ולקויה פורסמו בכנסים מקצועיים מובילים ובכתבי עת בינלאומיים. בנוסף, ד"ר זלץ עובדת כקלינאית תקשורת במכון השמיעה והדיבור במרכז הרפואי שיבא, תל-השומר.

קורות חיים

השכלה

2016: פוסט-דוקטורט באוניברסיטת דרום-קליפורניה. העבודה בוצעה בהנחיית פרופ' לורי אייזנברג ופרופ' ריי גולדסטיין בנושא הבחנה בין דוברים בקרב ילדים ומבוגרים לקויי שמיעה בעלי שתל כוכלארי בהשוואה לילדים ומבוגרים בעלי שמיעה בתחום הנורמה.

2009-2015: לימודי דוקטורט בחוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל-אביב. עבודת הדוקטורט בוצעה בהנחיית פרופ' ליאת-קישון רבין מאוניברסיטת תל-אביב, פרופ' אבי קרני מאוניברסיטת חיפה ו. דר' דפנה ארי-אבן רוט שימשה כיועצת. נושא העבודה: "מאפייני הלמידה הפרוצדוראלית באופנות השמיעתית אצל ילדים ומבוגרים".

2002-2004: לימודי תואר שני בחוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל-אביב. נושא עבודת הגמר לתואר מוסמך: "השפעת אימון חד- מפגשי לעומת רב-מפגשי על הלמידה והכללה לתדרים ואוזן לא מאומנים במשימת הבחנה בין תדרים". בהנחיית פרופ' ליאת קישון-רבין. יועצת: דר' דפנה ארי-אבן רוט. סיום התואר בהצטיינות.

2001-2002: לימודי תעודה: תעודת הוראה למקצועות פרא-רפואיים במכללת לוינסקי.

1998-2001: לימודי תואר ראשון בחוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל-אביב. סיום התואר בהצטיינות.

עבודה בתחום האקדמי

2017-היום: מרצה, החוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל אביב.

2017-2019: אחראית פרקטיקום אודיולוגיה שנה ב', החוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל אביב.

2016-היום: מרצה, החוג לחינוך, אוניברסיטת תל אביב.

2007-היום: מדריכה קלינית, החוג להפרעות בתקשורת, אוניברסיטת תל-אביב.

עבודה בתחום המקצועי

2017-היום: אודיולוגית, מכון שמיעה, דפה ודיבור, בית חולים שיבא.

2008-2020: מטפלת כקלינאית תקשורת, קליניקה פרטית, רמת-השרון. 

2004-2012: אודיולוגית וקלינאית תקשורת, מכון פונטון, רמת השרון. 

2006-2008: קלינאית תקשורת, מרכז טיפולי 'צעד-צעד': מרכז טיפולי רב-תחומי, שכונת המשתלה, תל-אביב. 

2001-2003: אודיולוגית וקלינאית תקשורת, קופ"ח כללית, מכון שמיעה ודיבור מרפאת פינסקר, ראשון-לציון. 

2001-2002: קלינאית תקשורת, בי"ס חצב, ראשון-לציון. 

תחומי מחקר

ד"ר זלץ מנהלת מעבדה החוקרת את ההשפעה של אימון שמיעתי על המנגנונים המוחיים המעורבים בהבנת דיבור ועל היכולות התפיסתיות והקוגניטיביות החשובות להבנת דיבור בקרב אוכלוסיות תקינות ופתולוגיות. תחת הנחייתה מתקיימים במעבדה פרויקטים שונים החוקרים את: 1. דפוסי הפעילות המוחית בעת האזנה לגירויים אודיטוריים (שמיעתיים) באוכלוסיות שונות וההשפעה של אימון שמיעתי על דפוסי פעילות אלו. פרויקטים אלו מתבצעים בעזרת מערכת הדמיה אופטית מסוג functional Near Infrared Spectroscopy (fNIRS), 2. מאפייני הלמידה השמיעתית (מהלך הלמידה, יכולת ההכללה של הלמידה, משתנים המפריעים ללמידה, יכולת השימור של השיפור לאורך זמן וכד') כתלות בפרוטוקול האימון, ברמת המורכבות של המטלה, בגיל וביכולות התפיסתיות והקוגניטיביות של ה"מתאמנים", ו-3. ההשפעה של רמזים אקוסטיים מסוגים שונים על יכולת ההבחנה בין קולות של דוברים שונים ועל הבנת דיבור בתנאי רעש.

פרסומים

  1. Zaltz Y. The effect of stimulus type and testing method on talker discrimination of school-age children. Journal of the Acoustical Society of America. 2023. 153, 5, 2611.
  2. Levin M, Balberg M, Zaltz Y. Cortical activation in response to speech differs between prelingually deafened cochlear implant users with good or poor speech-in-noise understanding: An fNIRS study. Applied Sciences. 2022. 12, 12063.
  3. Zaltz Y, Kishon-Rabin L*. Difficulties experienced by older listeners in utilizing voice cues for speaker discrimination. Frontiers in psychology. 2022. 13, 797422. 
  4. Ferman S, Amira Shmuel S, Zaltz Y. The type of feedback provided can affect morphological rule learning of young children. Language learning and development. 2021. 18 (4), 455-474.
  5. Zaltz Y, Segal, O. The perception of Arabic vowel length by L1 Hebrew speakers: Can a short training 7
    remold the effect of the native phonological system? Studies in Second Language Acquisition. 1-21. 2021. 
  6. Zaltz Y, Bugannim Y, Zechoval D, Kishon-Rabin L, Perez R. (2020). Listening in noise remains a significant challenge for cochlear implant users: Evidence from early deafened and those with progressive hearing loss compared to peers with normal hearing. Journal of Clinical Medicine. 9(5):E1381. 
  7. Zaltz Y, Kishon-Rabin L, Karni A, Ari-Even Roth D. (2020). Practice makes transfer imperfect – evidence from auditory learning. Ear and Hearing. 41(6):1470-1482.
  8. Zaltz Y, Goldsworthy RL, Eisenberg LS, Kishon-Rabin L. (2020). Children with normal hearing are efficient users of fundamental frequency and vocal tract length cues for voice discrimination. Ear and Hearing. 41(1):182–193.  
  9. Zaltz Y, Ari-Even Roth D, Amir N, Kishon-Rabin L. (2019). A logarithmic versus a linear change in step size when using an adaptive threshold- seeking procedure in a frequency discrimination task: When does it matter? Journal of Speech Language and Hearing Research. 62(10): 3887-3900. 
  10. Zaltz Y, Goldsworthy RL, Kishon-Rabin L, Eisenberg LS. Voice discrimination by adults with cochlear implants: the benefits of early implantation for vocal-tract length perception. Journal of the Association for Research in Otolaryngology. 19(2): 193-209. 2018. doi: 10.1007/s10162-017-0653-5. 
  11. Zaltz Y, Ari-Even Roth D, Karni A, Kishon-Rabin, L. Long-term training-induced gains of an auditory skill in school-age children as compared with adults. Trends in Hearing. Jan-Dec;22:2331216518790902. 2018.  doi: 10.1177/2331216518790902.
  12. Zaltz Y, Ari-Even Roth D, Kishon-Rabin L. Is the role of external feedback in auditory skill learning age-dependent? Journal of Speech Language and Hearing Research. 60(12):3656-3666. 2017. doi: 10.1044/2017_JSLHR-H-16-0446. 
  13. Zaltz Y, Globerson E, Amir N. Auditory perceptual abilities are associated with specific auditory experience. Frontiers in Psychology. 29 (8): 2080.  2017. doi: 10.3389/fpsyg.2017.02080. 
  14. Zaltz Y, Ari-Even Roth D, Gover H, Liran S, Kishon-Rabin L. The effect of gender on a frequency discrimination task in children.  Journal of Basic & Clinical Physiology & Pharmacology. 25 (3): 293-299. 2014. 
  15. Zaltz Y, Ari-Even Roth D, Karni A, Kishon-Rabin L. Auditory learning of a psychoacoustical task in children as compared to adults. Proceedings of the 27th Annual Meeting of the International Society for Psychophysics, FechnerDay 2011. 
  16. Zaltz Y, Ari-Even Roth D, Kishon-Rabin L. How specific is the learning in an auditory frequency discrimination task? Journal of Basic & Clinical Physiology & Pharmacology. 22 (3): 69-75. 2011. 
  17. Zaltz Y, Ari-even Roth D, Kishon-Rabin L. Does feedback matter in a frequency discrimination learning task? Journal of Basic & Clinical Physiology & Pharmacology. 21 (3): 241-254. 2010. 
  18. Kishon-Rabin L, Amir O, Vexler Y, Zaltz Y. Pitch discrimination: Are professional musicians better than non-musicians. Journal of Basic & Clinical Physiology & Pharmacology. 12: 125-144. 2001. 
אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>