פרופ' יוסף יובל

"חברי הסגל הצעירים באוניברסיטה מאפשרים הרבה מאוד שיתופי פעולה והופכים את המחקר לאינטראקטיבי ומהנה"

"מדי יום אני מרגיש בר מזל על כך שאני מקבל משכורת כדי לעשות את מה שאני אוהב. תמיד רציתי לעסוק בחקר התנהגות בע”ח ובמהלך לימודי התארים הראשונים (פיזיקה וביולוגיה במקביל) נחשפתי לקבוצת העטלפים, שהמחקר שלהם משלב פיזיקה עם התנהגות בעלי חיים. אני חושב שהטבע מציג בפנינו את התעלומות הגדולות ביותר ואת הפתרונות המרתקים ביותר".

 

אני אוהב לעשות זאת כאן – באוניברסיטת תל-אביב, כי אוניברסיטת תל-אביב היא המוסד האקדמאי המגוון ביותר בישראל. למרות שקיבלתי הצעות מכמה אוניברסיטאות, בחרתי לחזור לתל-אביב כי רק בה אני יכול לנכוח בבוקר בהרצאה על רדאר בחוג להנדסה, לשבת בצהריים על קפה עם עמית בפקולטה לפסיכולוגיה, וללכת להצגה של החוג לתאטרון בערב. חברי הסגל הצעירים הרבים שנקלטו באוניברסיטה בשנים האחרונות מאפשרים הרבה מאוד שיתופי פעולה והופכים את המחקר לאינטראקטיבי ומהנה.

 

החלום שלי הוא לפענח את ההתנהגות. להבין מדוע אנחנו מתנהגים שונה, איך התפישה החושית מעצבת את ההתנהגות ואיך היא מקודדת במוח שלנו. כדי לעשות זאת אני משתמש בחיית מודל (העטלף) שההתנהגות שלה דומה באופנים רבים לזו של האדם, אבל פשוטה יותר להבנה. מושבת העטלפים למשל היא חברה של אלפי פרטים שיוצרים קבוצות קטנות ללא היררכיה ברורה. אני מאמין שמחקר של יונקים עם התנהגות פשוטה יגלה לנו הרבה על עצמנו.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>