ראש מדינת מהאראשטרה בהודו קורא להקים פארק תעשייה משותף ישראלי-הודי

את הדברים אמר במהלך ביקורו לאחרונה באוניברסיטת תל-אביב, במהלכו נפגש עם הנשיא, יצחק קלפטר, ועם חוקרים וחוקרות

14 מאי 2015
ראש מדינת מהאראשטרה בהודו קורא להקים פארק תעשייה משותף ישראלי-הודי

ראש מדינת מהאראשטרה, הודו, דוונדרה גנגאדהארו פאדנאוויס (Devendra Gangadharrao Fadnavis), ביקר לאחרונה באוניברסיטת תל-אביב במהלך שהייתו בישראל. מהאראשטרה היא המדינה השנייה בגודלה בהודו ונחשבת לאחד המרכזים הכלכליים והעסקיים החשובים בה.

 

את ראש מדינת מהאראשטרה ליוו אנשי לשכת המסחר, התעשייה והחקלאות של  הקונפדרציה של התעשיינים ההודים וכן אנשי תעשייה.

 

בעת ביקורו באוניברסיטת תל-אביב נפגש עם הנשיא, פרופ' קלפטר, ועם חוקרים וחוקרות שהציגו בפניו את עבודותיהם המדעיות בתחומים שבהם התעניינה המשלחת ההודית: סייבר ואבטחת סייבר, חקלאות, רפואה וחקר הסרטן. כמו כן נפגש פאדנאוויס עם סטודנטים הודים הלומדים באוניברסיטה ועם נציגי חברות ישראליות.

 

הסכם לשיתוף פעולה

במהלך ביקורו של פאדנאוויס, נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין אוניברסיטת תל-אביב לבין אוניברסיטת MNIMS ממומביי, הסכם המרחיב את שיתוף הפעולה שכבר מתקיים עם מוסדות דומים בהודו.

 

"ישראל היא מדינה שאיתה יכולה הודו לפתח קשרים רבים", אמרו פאדנאוויס, בנאום שנשא  באוניברסיטה. "לישראל יש טכנולוגיה ומוח, ולהודו יש יכולות ייצור ורצון לשתף פעולה. שיתוף פעולה כזה יכול ליצור סביבה כוללת נהדרת, וקהילה שתפעל למימוש מטרות משותפות". בנאומו, קרא פאדנאוויס להקים במדינתו פארק תעשייה משותף ישראלי-הודי, שיאפשר להביא טכנולוגיה ישראלית להודו ולנצל את כוח האדם המיומן במדינת הענק. באופן מיוחד ציין האורח מהודו את האפשרויות לשיתוף פעולה בתחומי החקלאות, המיחשוב, התקשורת והייצור הביטחוני. "עכשיו הזמן המתאים לשיתוף פעולה ישראלי-הודי", אמר.

 

פרופ' קלפטר ציין כי "אוניברסיטת תל-אביב מביטה כיום מזרחה, גם אם באופן מסורתי נטינו להתבונן מערבה, אל אירופה". עוד ציין נשיא האוניברסיטה, כי המוסד נהנה כיום מרשת ענפה של קשרים באקדמיה ההודית, שאותה הוא מבקש להמשיך ולהדק.

 

מהאראשטרה היא המדינה השלישית בהודו מבחינת שטחה והשנייה מבחינת גודל האוכלוסייה (למעלה מ-112 מיליון בני אדם). במדינה זו שוכנת, בין השאר, העיר מומביי (לשעבר, בומבי), שהיא הבירה העסקית של הודו ונחשבת ללב הכלכלי והתעשייתי של תת-היבשת. המדינה תורמת כ-15% מהתמ"ג ההודי ו-30% מהייצוא ההודי. לדברי פאדנאוויס, "למומביי הזדמנות להפוך למרכז פיננסי עולמי, שכל השחקנים הגדולים בשוק הבינלאומי יפעלו ממנו. כשמהאראשטרה צומחת – הודו צומחת", הכריז.

אוניברסיטת תל אביב עושה כל מאמץ לכבד זכויות יוצרים. אם בבעלותך זכויות יוצרים בתכנים שנמצאים פה ו/או השימוש
שנעשה בתכנים אלה לדעתך מפר זכויות, נא לפנות בהקדם לכתובת שכאן >>